Avatar billede ROAS Nybegynder
15. december 2009 - 10:19 Der er 1 kommentar

TDC BOX gør knuder...

Hejsa

Jeg er blevet opgraderet af TDC til den "nye" Sagem f@st 3504 router/VoIP/ADSL modem boks....

Det giver mig nogle problemer med mit lille hjemmenetværk.

Netværket består af følgende setup:

TDC BOX IP 192.168.1.1 (WAN 2 dynamiske IP fra TDC DCHP server)
DCHP aktiveret (VED IKKE HVORDAN MAN SLUKKER DET?)

DLINK DIR-855 får en IP af boxen der hedder 192.168.1.2
Internt LAN har den 192.168.0.1
DCHP aktiveret og det er DIR-855 der gerne skulle "styre" lokalnet

Bag denne er opsat alle mine pc'ere samt en homeserver. Alle kører på de ip-adresser som DIR-855 tildele i området 192.168.0.100-199

Mit problem er at jeg ikke kan få TDC box'ens DCHP server slået fra!

Jeg vil gerne have min "normale" DIR-855 til at styre dette!!

Og med ovenstående opsætning kan jeg ikke få adgang til min homeserver udefra - hvilket jeg har behov for, da den også fungere som ftp-filserver.

Jeg har snakket med TDC - som ikke var særligt kundevenlige idet de ikke kunne hjælpe ret meget, men tilbød at stille mig om til deres betalingsservice (199,- pr. 30 minutter i telefonopkald)!!!

Kan nogle her hjælpe?

På forhånd tak

René
Avatar billede ROAS Nybegynder
15. december 2009 - 10:22 #1
Extra spørgsmål?:

Kan man sætte TDC BOX'en op i BRIDGE mode og hvis ja, hvordan?

Kan man slukke HELT for TDC Box'ens FIREWALL? Hvordan?