Avatar billede kongknabe Nybegynder
14. december 2009 - 15:51 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Underligt problem med cache og sessions i IE8?

Hejsa..

er netop ved at være færdig med en hjemmeside men opdager her til sidst at stort set ingen ting virker i IE8 (Eller 7 for den sags skyld...) Må ærligt indrømme at jeg stort set ingen ide har om hvad der går galt, og det er endda så underligt at jeg dårligt kan forklare hvad fejlen er da den lader til at være uregelmæssig.

kort fortalt har jeg dels problemer med sessionen.. når man logger ind og bevæger sig rundt på siden skifter den mellem at være logget ind og ud... Virker nærmest som om den har chaced siden så hårdt at den bare viser siden som den så ud før man var logget ind (?).

Dernæst oplever jeg også problemer med de indhold der bliver loadet via AJAX i lightboxes.. F.eks. "Opret bruger", eller "opret annonce"...

Jeg har googlet nettet tyndt men er stadig på bar bund og vil sætte stor pris på hjælp.. Til refference virker siden som den skal i alle rigtige browsere (Safari, Firefox, Google Chrome).

Siden kan ses her: http://83.92.100.138/kongknabe/ie7/index.html
Avatar billede kongknabe Nybegynder
14. december 2009 - 16:33 #1
Hov.. jeg opdager netop nu at der i mit forsøg på at få IE7 til at spille, er sket en fejl der gør at man nu ikke kan oprette en bruger i nogle browsere... Skynder mig lige at få det rettet... :-$
Avatar billede kongknabe Nybegynder
14. december 2009 - 16:41 #2
Så skulle den fejl være rettet.. Og det lader til at man igen kan oprette en profil igennem - også i IE8..
Avatar billede wanze Nybegynder
14. december 2009 - 20:19 #3
Da jeg forsøgte at oprette en bruger blev jeg først fortalt, at adgangskodefeltet skal udfyldes... hvilket det var. Desuden tænker jeg lidt, at siden står og arbejder, når der står "Afventer email aktivering..." med stort på skærmen.

Igen da jeg så får den aktiveret og udfylder kontooplysninger, så lader den mig ikke gå videre, når alle felterne er udfyldt, men jeg får heller ingen fejl.

Faktisk kan jeg ikke komme videre. Den gider ikke lade mig gå videre.
Avatar billede kongknabe Nybegynder
14. december 2009 - 20:22 #4
Og du bruger IE8? I så fald er det endnu et problem i IE 8 som jeg også søger løst... Hvilken adresse har du forsøgt at oprette dig med?
Avatar billede nemlig Professor
14. december 2009 - 20:23 #5
Jeg følger lige med, da jeg har haft et lignende problem. Problemet viste sig dog at isoleret til en bestemt PC og kun med IE.
Til tider smed den sessionen hele tiden, mens andre gange ingen problemer.

Har du prøvet på andre PC'ere med IE?
Jeg prøver lige at oprette mig og ser hvad der sker i IE 7 og 8.
Jeg vender tilbage.
Avatar billede wanze Nybegynder
14. december 2009 - 20:23 #6
Selvom jeg ikke er logget ind kan jeg dog godt søge og købe produkter lader det til, bortset fra, at når jeg bliver sendt videre til ditonlinebetalingssystem.dk, så kan siden ikke vises. Hvorfor har jeg mulighed for at indtaste faktureringsadresse og e-mail, når jeg ikke er logget ind og trykke på "Gå til betaling" overhovedet?
Avatar billede wanze Nybegynder
14. december 2009 - 20:25 #7
kongknabe: Nej, jeg bruger Safari på MacOSX.
Avatar billede wanze Nybegynder
14. december 2009 - 20:26 #8
Nu har jeg prøvet at trykke på aktiveringslinket igen, men bliver fortalt, at min bruger allerede er aktiveret, selvom jeg ikke havde mulighed for udfylde oplysningerne. Jeg har dog heller ikke mulighed for at logge ind - og mangler der ikke en "glemt adgangskode"-knap et sted?

Ja undskyld, men det er godt nok noget jukskode du har fået smidt sammen. Synes ikke rigtig der er noget af det der fungerer optimalt. ;-)
Avatar billede nemlig Professor
14. december 2009 - 20:30 #9
Jeg har prøvet at oprette mig, men har endnu ikke modtaget aktiveringsemail.
Jeg oprettede mig i IE7. Her oplevede jeg ingen lightbox. Har også lige prøvet med IE8, hvor jeg oplevede lightboxen.
Nu venter jeg bare på emailen, så jeg kan prøve at teste lidt.
Avatar billede kongknabe Nybegynder
14. december 2009 - 20:36 #10
Wanze:

Damn.. Det har hele tiden virkert i alle andre browsere end IE... Sidder selv på en Mac og bruger Safari som standart browser.. men kan godt se det pludselig ikke virker længere!?

og det er meningen at man skal kunne købe og betale varer uden at være logget ind. Dog er det nyt at betalingsløsningen ikke længere virker også.. :-/

@nemlig

Du må meget gerne teste.. Jeg har testet på to forskellige installationer af Windows på min egen maskine (XP og IE7) og har fået flere venner til at teste også. alle med samme resultat
Avatar billede kongknabe Nybegynder
14. december 2009 - 20:45 #11
@nemlig

Jeg har ind til videre været nød til at slå det meste javascript fra for IE7 da det fucker helt op der.. Dog har jeg helditgvis lavet siden så den skalere tæt på 100% uden javascript :)

Emailen burde du modtage forholdsvis hurtigt :)
Avatar billede nemlig Professor
14. december 2009 - 20:46 #12
På mig virker det heller ikke færdigt.
Jeg har prøvet med 2 oprettelser (joern@fam-johansen.dk og joern@esenet.dk).
Jeg har fået aktiveringsmail på den sidste, og jeg tror, at mailene nemt fanges i diverse mail-scannere.
"From" er tom, hvilket kan give problemer.
Envidere er emailen uden doctype og formateres ikke.
Du bør sende email med både plain-text og html-format.

Jeg har så klippet aktiveringslinket ind i min browser og skal tage stilling til om det er privat eller erhverv.
Derefter fortsætter jeg til en side uden indhold - bortset fra grundopsætning.

Jeg vil gerne teste, men det skal virke bedre.... :)
Avatar billede kongknabe Nybegynder
14. december 2009 - 20:53 #13
Hej.. Jeg beklager meget at det ikke virker bedre..Jeg ville normalt ikek smide en side til test hvis ikke den virkede ordentligt, og må ærligt indrømme at jeg fatter hat nu.. Da jeg postede dette linkt virkede alt ovenstående perfekt i alle browsere undtagen IE7/8 - Nu gør det ikke længere.. Har i melletiden forsøgt at fikse IE og har måske lavet fejl der igen.. men synes jeg har have alt tilbage til udgangspunktet... :-/

Hvis du disabler javascript brude problemerne med de forskellige lightboxes forsvinde og det oprindelig problem der kun forekommer i IE stadig være der.
Avatar billede nemlig Professor
14. december 2009 - 21:15 #14
Har du styr på aktiveringsemailen, som sendes efter oprettelse?
Vil du se, det jeg har modtaget, må du lige smide din email-adresse.

Der er ingen formatering og det er galt med tegntabellen.
Endvidere mener jeg, at det er problematisk, at der ikke angives noget i "From".
Avatar billede kongknabe Nybegynder
14. december 2009 - 21:21 #15
Ahh ja.. Sorry... Har siddet de sidste to uger og forsøgt at løse problemt i IE, og har undervejs skulle håndtere nye problemer der opstår.. Er vist lidt kort for hovedet lige nu... Men det vil jeg meget gerne se.. Det skal selvfølgelig laves ordentligt :)

webmaster (at) toyrex (dot) dk

Og mange tak :)
Avatar billede kongknabe Nybegynder
14. december 2009 - 21:35 #16
Så lykkedes det mig at fikse problemet med de forskellige lightboxes og login.. Tilbage er der IE7/8.
Avatar billede kongknabe Nybegynder
14. december 2009 - 21:40 #17
Sorry..d et var ikke login men oprettelse af bruger der kiksede før.. men det kører nu.. Tilsyneladende også i IE8.. Men problemet med session/chache er stadig gælden desværre.
Avatar billede kongknabe Nybegynder
14. december 2009 - 22:27 #18
@nemlig

Takker for telefonisk hjælp.. Det er fornemt!

Smid et svar hvis du vil have point :)
Avatar billede nemlig Professor
18. december 2009 - 17:13 #19
nope- jeg samler ikke. Jeg skal bare have lidt på kistebunden, så jeg har til nogle spørgsmål.
Avatar billede kongknabe Nybegynder
05. januar 2010 - 22:22 #20
Jamen i så fald vil jeg nøjes med at sige tak for hjælpen :)