Avatar billede jps6kb Novice
14. december 2009 - 14:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ActiveDirectory i Webapp

Hey der,

Kender i et godt API til at arbejde med AD?
Jeg skal kunne oprette, opdatere og slette brugere, samt placere dem i et bestemt Org.Unit.
Avatar billede Syska Mester
14. december 2009 - 14:43 #1
http://sdctasks.codeplex.com/

Måske dette kan bruges ... de skriver selv:
There are over 300 tasks included in this library including tasks for: creating websites, creating application pools, creating ActiveDirectory users, running FxCop, configuring virtual servers, creating zip files, configuring COM+, creating folder shares, installing into the GAC, configuring SQL Server, configuring BizTalk 2004 and BizTalk 2006 etc.

mvh
Avatar billede jps6kb Novice
14. december 2009 - 15:40 #2
Desværre. Den kunne ikke gøre det.
Jeg har nogle OU's som jeg skal kunne placere brugere i.
F.eks. "/Kasse1/Users/" og "Kasse2/Users" ... men jeg kan ikke lure hvordan jeg gør det.
Avatar billede Syska Mester
14. december 2009 - 16:14 #3
Tror nu stadig godt den kan ... skulle være mærkeligt hvis den ikke kan, men da jeg ikke har brugt den ved jeg ikke hvordan.

Det er mit eneste bud, ellers er der vel en masse Native kald hvis du synes det er nemmere :-)

mvh
Avatar billede jps6kb Novice
15. december 2009 - 10:30 #4
Nå, det er vist det tætteste jeg kommer. Mit problem er, at jeg skal sætte OU stien i appSettings, og samtidig lade flere brugere arbejde på systemet samtidig. Men jeg må se hvordan det går. Smider du et svar? ;)
Avatar billede Syska Mester
15. december 2009 - 11:03 #5
svar
Avatar billede staever Nybegynder
17. december 2009 - 17:56 #6
Jeg har haft meget held med at bruge følgende kode eksempler fra C# i en Windows Form. Men mon ikke du kan gøre det fra en webapp også.

http://www.codeproject.com/KB/system/everythingInAD.aspx