Avatar billede gonnemand Nybegynder
13. december 2009 - 20:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fil-deling på surftown

Hey eksperter.

Er ny på surftown og har et ønske om at dele nogle filer (lovlige filer)

Jeg har oprettet en mappe under mit domæne, f.eks. mitdomaene.dk/minmappe

Jeg vil gerne have, at de filer jeg lægger i den mappe, er frit tilgængelige.... MEN, man skal ikke kunne se filerne i mappen. Forstået på den måde, at for at downloade en fil fra mappen, skal man skrive HELE stien... f.eks. mitdomaene.dk/minmappe/fil.txt

Hvordan gøre man lige det? Hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Jeg kan i hvert fald ikke få den til det. men fatter så heller ikke det der .htaccess halløj.

Ved at det kan lade sig gøre på et andet webhotel, men ved ikke hvilket det er. Der spørger den efter user/pass hvis man blot skriver mitdomaene.dk/minmappe, men skriver man mitdomaene.dk/minmappe/fil så kan man downloade filen..... uden user/pass

På forhånd tak :-)
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. december 2009 - 21:02 #1
Fjerner du din htaccess fil helt spørg den så forsat om de info?
Avatar billede gonnemand Nybegynder
13. december 2009 - 21:30 #2
Umiddelbart ja.

Det eneste jeg kan finde af den slags filer er:
mappen .htmaster i roden indeholdende filen .ok_user
og .wsrc også i roden.

Hmm, kan det passe at der ikke må være mellemrum i mappe og fil navne?? :-(
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. december 2009 - 21:33 #3
Generelt er det en god ide ikke at lave mellemrum, æøå eller underlige tegn :) Bruger selv _ som mellemrum
Avatar billede gonnemand Nybegynder
13. december 2009 - 22:02 #4
Ja, det fandt jeg ud af... vidste jeg egentlig godt at man ikke måtte. Men tænkte ikke lige over det :-(

Men du få point... var nemlig ved at tjekke de "sikkerhed" filer, at jeg fandt ud af det, så tak :-)
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. december 2009 - 22:14 #5
Så lidt :)