Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
16. juli 2001 - 13:46 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

office breakdown

Spritny win2000 installation, med spritny office2000 installation. Når outlook starter op fryser bæstet uden nogle muligheder for at vække den igen. ICQ og Realplayer gør det samme, har prøvet RAM og to forskellige netkort uden forskel, forskellige office udgaver, uden forskel. Jeg synes det lugter af hardware/driver problemer.
Specs: 800 mHz p3, CUSL2 MB, 256 Mb, quantum fireball HHD, intel pro 100s standard ethernet adapter, asus v3800 tnt2.

Anyone?
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
16. juli 2001 - 13:47 #1
Det skal lige siges at outlook prøver at connecte til en exchange server, og får også fat i den men fryser kort efter. Samme sker alle office programmer
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juli 2001 - 13:51 #2
Prøv at hente Service Pack 2 her:

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp2/sp2lang.asp

Husk at vælge sprog.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juli 2001 - 13:52 #3
Det var nok også en god ide at hente noget opdatering til Office pakken.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
16. juli 2001 - 13:59 #4
ah ja, glemte at sige at alle servicepacks til win2000 er installeret og servicepacks til Ofiice bliver afvist med besked om at \"den forventede installation af office ikke blev fundet\". Ligegyldig hvilken installation af office jeg har.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juli 2001 - 14:08 #5
Og det gør du naturligvis som Admin, ikke!
Avatar billede 4u2x Nybegynder
16. juli 2001 - 14:29 #6
Jeg tror at du bliver nødt til at ringe til windows, for de har en telefonlinie hvor at du kan ringe og spørge om hjælp.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
16. juli 2001 - 14:46 #7
retaxes >> yes, det gør jeg. Jeg fandt lige en sprogkonflikt der løste update fejlen, og den har fået patches i hoved og røv, det gjorde hverken fra eller til...
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
16. juli 2001 - 14:47 #8
men jeg tænker at der er et andet problem siden både realplayer og icq også får maskinen til at fryse.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juli 2001 - 14:50 #9
Den mulighed tænkte jeg også på, men jeg var så fokuseret på det andet, selvfølgelig kan konflikten ligge i hardwaren eller drivere, bios m.m.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juli 2001 - 14:53 #10
Netkortet kunne være en synder, ellers er det jo nyt det meste af hardwaren.
Irq konflikter ville jeg nok se bort fra, med en undtagelse, i bios under PNP and PCI settings anbefaler Microsoft at slå PNP fra, prøv det.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
16. juli 2001 - 17:02 #11
næhh, heller ikke....
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juli 2001 - 17:12 #12
Hvilke drivere har du brugt til dit AGP V3800, de gamle drivere er der problemer med under win2k. Min kones pc har netop det samme kort og det tog nogen tid før jeg fandt ud at man skulle bruge driverne fra V6800 eller V7700.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juli 2001 - 17:15 #13
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
20. juli 2001 - 14:00 #14
ja, de lodrette streger er blevet mere lige, men ingen ændringer i office, icq, realplayer...

sorry!
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
26. juli 2001 - 10:55 #15
Nåmen, så gik jeg over til linux og brugte et web-interface til exchange serveren istedet.
Det skulle alligevel ske på et eller andet tidspunkt anyway.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
26. juli 2001 - 10:56 #16
retaxes: giv et svar, så tyrer jeg nogle point efter dig
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2001 - 10:57 #17
Så skal du vel afslutte spørgsmålet!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2001 - 11:02 #18
Jep ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. august 2001 - 18:07 #19
Takker for pointene ;o)
De sad lige i rø...
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
30. januar 2002 - 13:10 #20
Til dem der er interesserede, viste problemet sig at ligge i den profil hvormed win2000 koblede sig på Exchange serveren. Efter en udskiftning af exchange serveren og medfølgende flytning af problemet gik problemet i sig selv. Alt er stabilt og vel. Lortesystem...