Avatar billede jesperdyhr Praktikant
13. december 2009 - 18:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

NAS (QNAP TS-109 Pro) kan ikke ses på netværket

Hej Eksperter

Min Qnap TS 109 pro NAS kan ikke altid ses på netværket. Nogen gange kan den ses direkte med alle de mappede drev i stifinder, mens andre gange er den pist væk, og kan end ikke ses i netværkssteder eller på anden vis.
Jeg ville gerne være fri for at mappe et drev på computeren, for så kører HDD'en på NAS hele tiden, men jeg vil selvfølgelig gerne kunne finde NAS'en når jeg skal have fat i den.

Jeg kan altid finde den når jeg skriver \\nas\drev men det fungerer bare ikke så godt i alle windows applikationer.

Hvad kan jeg gøre for at den altid er synlig??

Venlig hilsen
Jesper Dyhr
Avatar billede snyg66 Nybegynder
13. december 2009 - 19:40 #1
Hej
Sæt din UPnP til
Så burde det løse det.

mvh
Søren
Avatar billede jesperdyhr Praktikant
13. december 2009 - 20:32 #2
Hej Søren

Er det noget med at aktiverer undtagelsen i windows firewall? Hvad skal der gøre i routeren (Linksys WRT54G), og hvad skal der gøres på QNAP'en?
Avatar billede snyg66 Nybegynder
14. december 2009 - 21:13 #3
Det er i din router, ikke i FW på ruter. På side 18 i din bruger manual kan du se hvor du slår det til på routeren.
Også på din pc skal det slåes til. (Start-netværkssteder-XX) under netværksopgaver vil du kunne slå det til på pc.
Håber det lykkedes
Avatar billede jesperdyhr Praktikant
14. december 2009 - 21:37 #4
Hej Snyg66

Tak for din hjælp. Jeg tror at jeg har fundet en løsning uden UPnP for jeg rettede arbejdsgruppen på QNAP'en og rettede den  tilbage igen til den rigtige arbejdsgruppe. Nu ser jeg den hver gang i netværkssteder.

Om den ikke rigtig har fået fat - eller hvad ?? Men skidtet synes at fungere!