Avatar billede snowman Nybegynder
13. december 2009 - 17:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bootloader

;
;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
;
[boot loader]
timeout=20
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

Har lige haft Windows 7 Ultimate installeret på en selvstændig partition hvor den oprettede ovenstående.
Den er nu fjernet (Win 7) men kan ikke på nogen måde fjerne den bootoption, en der kan hjælpe
Avatar billede haverslev Novice
13. december 2009 - 18:07 #1
Klik nederst på linien:
Hvis du vil fjerne Windows 7 fra multiboot-skærmbilledet

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Uninstall-Windows-7-on-a-multiboot-system
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. december 2009 - 18:08 #2
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. december 2009 - 18:10 #3
fixboot fra xp's genoprettelseskonsol fjerner 7'erens boot loader.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. december 2009 - 19:46 #4
ksoren2 - korrekt :)

Jeg vil tro alle 3 muligheder han har fået vil virke.
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. december 2009 - 21:52 #5
Den første duer ikke til xp, og den, du linker til, synes jeg er ret forvirrende (med alt det unødvendige fyldstof).
Avatar billede snowman Nybegynder
13. december 2009 - 22:02 #6
Korrekt ksoren2 - den første dur ikke i XP, prøvede så den næste med XP CD'en i - får ikke mulighed for at komme til genoprettelses konsol, den stopper hvor jeg får mulighed for at installere XP på en af 2 partitioner, eller slette en partition, så hvad er der så af muligheder
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. december 2009 - 22:35 #7
Så må du lægge den ind manuelt:
I med XP cd-rom.
start - kør - Winnt32.exe med /cmdcons

Så installerer du genoprettelseskonsollen som en start mulighed.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. december 2009 - 22:36 #8
Rettelse:
start - kør - Winnt32.exe med /cmdcons

Rettes til:
start - kør - Winnt32.exe med parameteren /cmdcons: Winnt32.exe /cmdcons

Winnt32.exe med parameteren /cmdcons
Avatar billede snowman Nybegynder
14. december 2009 - 07:17 #9
Hej Stigers den kan overhovedet ikke finde denne sti winnt32.exe
Avatar billede snowman Nybegynder
14. december 2009 - 07:52 #10
Takker mange gange for jeres hjælp, fandt den hurtigste løsning ved at Google den frem:
Satte Win 7 cdrommen i drevet og skrev:
D:\boot\bootsect.exe /nt52 ALL /force
Genstartede og bootloaderen var borte.
Avatar billede snowman Nybegynder
14. december 2009 - 08:35 #11
Lukker lige spørgsmålet
Avatar billede ksoren Nybegynder
14. december 2009 - 14:32 #12
Det var selvfølgelig også en mulighed. Den gør nemlig det samme som xp's fixboot