Avatar billede slobo91 Nybegynder
12. december 2009 - 15:48 Der er 15 kommentarer

Ikke mere plads på D drevet.

Hej.

Jeg har lige lagt mærke til at at jeg har 698 MB ledig af 10 GB i mit D drev. Og nu kommer spørgsmålet skal jeg formater mit D drev. Jeg ved ikke hvilke ting jeg skal gøre, for at få mere plads udover at formetere mit D drev. Men hvis jeg formater mit D drev så bliver der slettet nogle ting, som ikke må blive slettet ifølge HP.

Har i nogle gode råd, i kan hjælpe mig videre med, så jeg kan få mere plads på mit D drev.

Mvh.

Slobodan Rajkovic
Avatar billede zagger Juniormester
12. december 2009 - 15:51 #1
Kan du ikke bare slette det som du ikke bruger?
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. december 2009 - 15:58 #2
Hvis det er en fabriks computer så ville jeg ikke formatere det det bruges til at genskabe din installation hvis den skulle gå ned hvis det er en stor harddisk du har som C: drev kan du forminske den og lave en ny partion!
Avatar billede slobo91 Nybegynder
12. december 2009 - 16:10 #3
Jeg ved ikke hvilke ting jeg har på mit D: drev. Da jeg går ind på dem kommer der kun 2 mapper frem, som er tomme. Og et lille HP_Recovery film frem, der advare at jeg ikke skal slette den.

Ps. Jeg ved virkelig ikke meget om computere, måske et det et dumt spørgesmål jeg er kommet frem med. Men jeg mangler bare en smule hjælp, så jeg kan få mere plads på mit D drev.
Avatar billede zagger Juniormester
12. december 2009 - 16:21 #4
Der er ingen dumme spørgsmål på eksperten.  ;)
Det lyder som noget backup-halløj der ligger og fylder. Jeg tror det bedste du kan gøre er at kontakte HP og få dem til at hjælpe dig, da det ikke er nemt at sige hvordan du rydder op i det uden at slette noget vigtigt.
Avatar billede slobo91 Nybegynder
12. december 2009 - 16:23 #5
Okay, det skal jeg nok så. Ellers rigtig mange gange tak for hjælpen!
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. december 2009 - 16:23 #6
der er sikkert noget i dem de er sikkert skjulte! Duskriver ikke hvilken pc det er så det er lidt svært at guide dig!
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2009 - 16:28 #7
http://www.partition-tool.com/

Gætter på at dette gratisprogram  kan hjælpe dig

Ikke til Vista 64 bit
Avatar billede slobo91 Nybegynder
12. december 2009 - 16:29 #8
Producent: Hewlett-Packard

Model: Hp pavlion dv7 Nootebook PC (bærbar)

Klassifikation: 4.0

Processor: AMD Turion(tm) X2 Dual-Core Mobile RM-70 2.00 GHz

Ram: 3.00 GB

Systemtype: 32-bit operativsystem

Håber det kan give jer lidt hjælp, så i kan guide mig nemmere frem.
Avatar billede slobo91 Nybegynder
12. december 2009 - 16:35 #9
Nu hvor jeg har downloadet EASEUS. Hvad skal jeg så?
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. december 2009 - 16:39 #10
Så har den mindst en 250 gb harddisk hvoraf de 10 gb er sat af til recovery jeg har selv sådan en med 500 gb disk hvoraf de 10 gb er sat af til recovery jeg har forminsket C: til 60 gb og lavet et nyt E: drev hvor jeg gemmer de ting jeg ikke gerne vi af med!spørg hvis du vil guides!
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
12. december 2009 - 17:05 #11
Har selv en HP Pavilion dv9751eo.
Du må ikke slette filer fra drevet "HP_RECOVERY (D:)".
Under "Kontrolpanelet - Velkomst - Hjælp og support - Sikkerhedskopiering og gendannelse" kan du læse om hvad "D" drevet bruges til.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2009 - 17:07 #12
Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor i alverden bekymrer du dig om det omtalte drev ??
12. december 2009 - 23:23 #13
(Er det XP???)

Jeg kan godt forestille mig at der ligge en god håndfuld midlertidige mapper/filer.
Se på dit D:
Aktiver visning af skjulte/system mapper/filer.

Hvad kan du SÅ se af mapper ???
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2009 - 13:46 #14
Fra ny af har HP lavet en partition KUN til gendannelse. Det er ikke meningen, man skal installere og bruge det drev til andet end det. Hvor meget plads har du på c drevet??
02. januar 2010 - 22:29 #15
(Hvad endte denne med ?)