Avatar billede chph Nybegynder
11. december 2009 - 16:27 Der er 3 kommentarer

PING på en hjemmeside?

Hvad skal ping'en til en hjemmeside cirka ligge på?

Skal bruge links til steder, som jeg kan refererer til i en opgave.
Har søgt, men kan kun finde almindelige mennesker der har svaret.
Skal helst bruge en trodværdig hjemmeside som kilde.
Avatar billede peternoltus Novice
11. december 2009 - 18:09 #1
10-50ms ligger rimeligt godt
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2009 - 18:41 #2
10-50ms er et stort område. En god host i Danmark giver en ping på under 30ms. Uden for landets grænser kan den komme højere op, og til hjemmesider på den anden side af atlanten er 200ms ping ikke ualmindeligt.

En stor del af denne latency ligger andre steder end webhosten. Ofte kan f.eks. DNS-servere også have en stor betydning, og da dette varierer fra internetudbyder til internetudbyder (eller fra bruger til bruger, hvis brugeren selv har indstillet sin DNS-server), ligger en del af ventetiden også på brugerens side.

Jeg kan ikke finde nogle egentlige kilder, men du kan få mine ping-tider til forskellige steder (20 Mbs hos Perspektiv Bredbånd, hvilket betyder at forbindelsen går gennem Sverige):

Jacobbundgaard.dk, hosted hos Web10.dk - 16ms

Google.com - 50ms (Mystisk nok giver Google.dk mig en højere latency på 74ms, selvom de bliver hostet samme sted.)

Eksperten.dk, hostet af IDG - 15ms

Til peternoltus:
Normalt lægger man en kommentar hvis man føler at man har input til spørgsmålet. Svar reserveres til der er fundet en løsning på spørgsmålet.
Avatar billede chph Nybegynder
11. december 2009 - 19:39 #3
Tak for svar Kimsey0, men også dig peternoltus.

Men Kimsey0 er der slet ikke nogle konkrete steder, hvor der bare står lidt?

Skal helst kunne referere, så det ikke bare er en påstand jeg skriver.

Eller har du evt. forslag til hvordan jeg kan argumentere i min opgave?

Det om PING'en fylder dog ikke særlig meget, men argumentationen skal jo med :)

På forhånd tak.