Avatar billede tizmo Nybegynder
09. december 2009 - 23:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny computer

Hej alle. Jeg er klar over at dette måske er det hyppigste spørgsmålet på dette forum fra en masse newbs som mig, men jeg forsøger mig nu lige alligevel. Som overskriften antyder så er det tid til at få min en ny computer, og jeg er begyndt at snuse lidt til det. Jeg har ikke selv forstand på at hverken samle eller sammensætte, så det er der jeg håber at i kan hjælpe mig. Jeg har dog nogle krav og ønsker til maskinen, så here goes-

bundkort - ??? (på det punkt aner jeg intet)
processor - ???
8 GB ram (er vel okay?)
1 stk 10000rpm HD (50-80GB)
1 stk min. 7200rpm HD (200-???GB)
grafikkort -  ??? >> Krav: Jeg skal kunne bruge to skærme.
Dvd brænder (hurtigt og lydsvagt)
lydkort - min. 5.1
trådløst netkort

Det er sådan hvad jeg lige kan finde på, og jeg kan da også sige at computeren skal bruges til spil og grafik. Og budgettet er højst 15.000kr. Jeg vil bare have en computer der sparker røv på alle punkter .)

Håber på jeres hjælp.
Avatar billede bramming Nybegynder
10. december 2009 - 02:14 #1
Det er et svært emne, der er jo mange meninger - personligt selv har jeg bygget 6 nye systemer her inden for de sidste 3 måneder og puha, hjeg synes butikkerne er godt med, med deres egen skræddersyede løsninger! Når du nu har 15kg at gøre godt med har jeg lidt skud på stammen fra nogle færdiglavede som jeg kan stå mere end rigeligt indenfor - og spec's på dem, er helt i top!!!

1: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=504548 12912,-
(Det eneste her er nok HDD du evt skal snakke med dem om at lave op på, ellers processor nyeste nye, super grafikkort og masser af ram)!!!

2. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=537967
(Klart en topklassen også og her er der penge at spare, den anden pc er jo bare under monster kategorien, med mega mange ram lidt ekstra overclocking på toppen med grafikkortet - ellers er der sku ikke det store til forskel som sådan) - Her har du rig mulighed for at modde, men hensyn til et trådløs netkort samt en anden eller en ekstra hdd på 10000 RPM!

3. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=537968
(Den sidste jeg vil anbefale er denne, nok mest hvis du ik vil gå på krompromis med grafikkort og ram :) - Ellers er alt i top i den, men igen skal du nok kigge efter en hdd, men det er minimalt i forhold til hvad du får for pengene)!!!!!

Alle sammen kører med den nye i7 core processor som bare sparker *** , virkelig en processor der knokler der udaf! Hvad man får mere af mhz for nogle flere 100kr, synes jeg ikke at det er det værd. Der skal noget af nogle mhz ekstra på før det kan mærkes, hvis du overhovedet når at få brugt så meget af kernerne ;)

Det var lidt bud, og vil du hellere selv samle, og finde delene seperat så må du sige til :) Det eneste minus er bare det helst skal være fra samme lev. ellers kommer alle de fragt penge oveni :P
Avatar billede bramming Nybegynder
10. december 2009 - 02:15 #2
Det skulle have været et svar ;) - Ideer til et svar :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. december 2009 - 19:55 #3
Med 8 Gb ram så har du tænkt dig at køre 64 bit styresystem, ikk?
Avatar billede tizmo Nybegynder
10. december 2009 - 22:05 #4
Tak for svarene.
bramming, jeg tænker bare umiddelbart at man får mere ud af at købe enkeltdele selv? er det bare noget jeg har misforstået?
John, hehe, ikke nødvendigvis, hvad er fordele og ulemperne ved det da?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. december 2009 - 22:47 #5
Avatar billede tizmo Nybegynder
10. december 2009 - 23:30 #6
Ja, det kan jeg da godt se, men er det ikke en fordel med muligheden for at kunne smække flere ram i ? Altså, som der også står så er man jo begrænset med 32 bit?