Avatar billede belsen Nybegynder
09. december 2009 - 09:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvis fletfelt er tomt, skal det udelades...

Hej

Jeg har en datafil i Excel, som jeg har flettet med en etiketskabelon i Word.

Mit problem er, at i Excel har "titel" og "navn" hvert sit felt og det er ikke alle, der har titel på.

Når jeg så fletter i Word så har jeg prøvet at lave mellemrum mellem de to felter, men så kommer der mellemrum før navnet på personen, hvis han ingen titel har.

Omvendt, hvis jeg ikke laver mellemrum mellem titel og navn, så kommer titel og navn til at stå klods op af hinanden... Hvad gør jeg?

Sætter stor pris på hurtig hjælp.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
09. december 2009 - 09:53 #1
Sæt titelfeltet ind med betingelser sådan:

{ IF { MERGEFIELD Titel } <> "" "{ MERGEFIELD Titel } " }{ MERGEFIELD Navn }

Alle feltklammer skal laves ved at taste Ctrl+F9. Bemærk at der er et mellemrum mellem nr. 2 titel-felt og cicationstegnet.

Det virker sådan: Hvis Titel _ikke_ er tom, bliver titlen indsat efterfulgt af et mellemrum, derefter kommer navnet. Hvis titlen er tom, indsættes kun navnet.
Avatar billede belsen Nybegynder
09. december 2009 - 10:13 #2
Hej

Tak for hjælpen. Lægger du et svar?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
09. december 2009 - 10:23 #3
Velbekomme.