Avatar billede Desirls Nybegynder
08. december 2009 - 15:33 Der er 11 kommentarer

Hjælp til Remote Access via IP adresse

Hej alle . Jeg har en computer derhjemme, hvor jeg har trådløst netkort installert . Vi har dynamisk ip adresse derhjemme . og jeg har set nogle af mine venner som kan koble på direkte via mstsc, hvor han bare skriver sin ip adresse . Er der nogle der ved hvordan man sætte det op, så man kan tilgå den hvor end i verden man nu sidder :) ?
Avatar billede TLundThuen Nybegynder
08. december 2009 - 16:06 #1
Jeg har brugt flere forskellige løsninger. Remote desktop - lav en virtual server/port forwarding på din router som sender trafikken videre til den interne ip som du vil connecte til. Brug evt. VNC istedet for Remote Desktop.

Tjek lige teamviewer.com. Det er jeg meget imponeret over. Fungerer vildt godt og er gratis til privat brug.
Avatar billede schirakow Praktikant
08. december 2009 - 16:13 #2
1. Du skal kende ip adressen på den pågældende computer der skal kobles op til.
2. Du skal indstille din computer til at, accepterer indkomne RPC opkald. I windows gøres dette under Kontrolpanel --> System --> Fjernforbindelser.
Herefter er du klar til at, koble op via dit lokalnetværk.
Skal det også gøre via internettet, vil jeg anbefale at sætte en vpn forbindelse op. Alt afhængig af hvilken router du benytter, kan det muligvis gøres via den.
Avatar billede Niclas Praktikant
08. december 2009 - 16:42 #3
hej!
logmein.com 's tjenester er også gratis, og det er meget bedre end teamviewer, efter min mening.
Det foregår sådan her:
Du opretter en bruger på deres side.
Du logger på hjemmesiden fra den computer du ønsker at remote kontrollere, der kan være flere end en.
Derfra trykker du bare "add computer" og indtaster dit connection password (et du selv laver som man skal opgive for at logge på pc'en via deres software.).
Derefter får du et program du skal installere, som når det er aktivt gør at andre kan logge på din pc, hvis de vel og mærke kender din bruger til hjemmesiden + dit connection password.

Det er meget nemt, jeg har bare lige forklaret det hurtigt :)
Desuden er det noget hurtigere end Teamviwer.
Avatar billede TLundThuen Nybegynder
08. december 2009 - 16:55 #4
jeg kender ikke logmein.com men det ser lovende ud og skal da prøves :).

Det jeg synes er godt ved teamviewer er at der på klientsiden ikke skal installeres noget software. Det er kun en exe fil der skal kører = ingen behov for admin rettigheder. Endvidre er min umiddelbare vurdering at teamviewer er mere sikker pga. engangs id og password.
Avatar billede Niclas Praktikant
08. december 2009 - 17:09 #5
Det er det samme med Logmein, dog skal du lige installere et program en gang. Det er bare sådan at det er noget hurtigere til at opdatere skærmen når du kører programmer.
Avatar billede Niclas Praktikant
08. december 2009 - 17:10 #6
Desuden er det jo sådan med teamviewer at du får en ny kode vær gang, hvilket godt kan være lidt iriterende hvis du ikke lige sidder med den maskine du vil kontrollere eller du ikke har koblet skærm til den :)
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
08. december 2009 - 20:27 #7
Hej Desirl

Du kan vælge at installere teamviewer og sætte fast kode på den, således at hvis bare den maskine er på net og du har maskinens ID kan du logge på den med samme kode uden ar den generer en ny hver gang.

Download temviewer her http://www.teamviewer.com/download/TeamViewer_Setup.exe  , dette er en link til fuld version. Husk at dette kun er gratis, hvis det kun benyttes privat.

Under installationen kan du vælge selv at angive en kode, så skal den ikke genere en ny for hver session.

Nu kan du styre din maskine hvor som helst og fra hvor som helst.
Der skal ikke en gag være teamviewer installeret på maskinen, da version 5 kan styres igennem en webbrowser. Du skal lige blive medlem inde hos teamviewer og logge der ind, så får du mulighed for dette.

Google speed KvaserDK
Avatar billede Niclas Praktikant
08. december 2009 - 20:58 #8
#7 Men som jeg sagde Kvaser, er Logmein meget hurtigere at bruge, da det opdaterer skærmen langt flere gange end det langsommelige teamviewer :) + at logmein har mindst ligeså mange funktioner som teamviewer... Det skal lige siges at man sagtens kan bruge logmein via nettet, altså browseren og ikke behøver at installere noget for at styre end pc.
Avatar billede Desirls Nybegynder
09. december 2009 - 08:24 #9
Jeg sad mere og tænke på Remote desktop opsætning .
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
09. december 2009 - 09:53 #10
OK :)

MSTSC fra Microsoft bruger som sagt port 3389 som standard. Du skal på din router mappe en port i NAT til den interne IP, som du vil styre fra remote desktop. D.V.S at , hvis du for eksempel har in intern gateway IP der er 192.168.0.1 og din DHCP range er fra 192.168.0.100 - 200 og du har sørget for at den maskine du vil styre får samme IP hver gang den laver en DHCP request via MAC kan du sørge for dette i din DHCP opsætning. Du skal nu mappe port 3389 til din maskine IP i routeren. Find din eksterne IP ved at sidde på maskinen og besøge http://www.myip.dk, noter denne IP da du skal bruge denne til at logge på din maskine med MSTSC. På den maskine du vil styre skal du oprette en bruger som du tillader at logge på interaktivt med. Sørg også for at den maskine tillader at der logges på med remote desktop.

Held og lykke med det :)

Google speed KvaserDK
Avatar billede soenderskov Seniormester
05. februar 2011 - 14:00 #11
hmmm altså logmein.com er MEGET BEGRÆNSET i funktioner hvis man ikke betaler 70 $ for det... teamviewer har langt langt flere funktioner som er GRATIS, så teamviewer er vel at foretrække selvom det måske er langsommere...... undskyld ved godt tråden er lukket men måtte lige komme ud med det