Avatar billede tberg Nybegynder
08. december 2009 - 12:19 Der er 8 kommentarer

Browser Redirect Script

Hej eksperter,

På min hjemmeside http://www.andetsteds.dk har jeg følgende kode i index.html :

if(navigator.userAgent.indexOf("Firefox") < 1) {
window.location = "downloadfirefox.html";
}

Koden sørger for at brugeren bliver omdirigeret til downloadfirefox.html i tilfælde af at vedkomne benytter sig af en anden browser end netop Firefox.
Jeg ønsker nu også at gøre min side tilgængelig for brugere som benytter Safari. Hvordan skal koden så se ud?

Venligst

Thomas.
Avatar billede keysersoze Guru
08. december 2009 - 12:39 #1
I stedet for at genere vel omkring 70-80% af de besøgende hvorfor så ikke lave en ordentlig gang kode så siden kan vises på tværs af browsere?
Avatar billede tberg Nybegynder
08. december 2009 - 13:01 #2
Du har en pointe. Men sagen er den at IE giver mig seriøst hovedpine. Indrømmet.. jeg er ingen haj til programmering.
Hvis jeg har forstået rigtigt er der rigtigt mange, også bedre programmører, som har det på nøjagtigt samme måde med IE eftersom den browser ikke lever op til vedtagne standarder for programmeringssprogene.
Avatar billede tberg Nybegynder
08. december 2009 - 13:01 #3
Du har en pointe. Men sagen er den at IE giver mig seriøst hovedpine. Indrømmet.. jeg er ingen haj til programmering.
Hvis jeg har forstået rigtigt er der rigtigt mange, også bedre programmører, som har det på nøjagtigt samme måde med IE eftersom den browser ikke lever op til vedtagne standarder for programmeringssprogene.
Avatar billede keysersoze Guru
08. december 2009 - 13:27 #4
Både IE og FF hver deres "features" at tage højde for så på det punkt er ingen i mine øjne bedre end den anden - men ofte er det lettere at give IE skylden fordi det jo er et MS produkt. Begge browsere er generelt rigtig gode til at overholde standarderne men der er stadig forskelle man skal tage højde for - igen gælder det begge browsere.

Hovedsagen i dit tilfælde er, at din side på ingen måde overholder standarderne og derfor kan browserne kun gætte sig til hvordan det måske skal se ud - og i dit tilfælde gætter FF åbenbart bedre end IE.
Avatar billede tberg Nybegynder
08. december 2009 - 14:14 #5
Ok. Jeg prøvede lige at validere den. Kan godt se at den er spækket med fejl. Men ser vi et øjeblik bort fra det, hvordan synes du så siden fungerer (set i Firefox) mht. brugervenlighed og det generelle æstetiske indtryk?
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
08. december 2009 - 15:53 #6
Det er da for dumt, at udelukke folk pga. browser. Jeg kører med IE8 og Google Chrome. Hvorfor er det, at jeg ikke må se din side? :(

Lav istedet din side ordentligt, og tjek den i alle de største browsere.

Hvis nogen skal udelukkes, så er det dem, der bruger forældede browsere.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
09. december 2009 - 06:08 #7
Jeg vil gerne opfordre dig til at oprette javaSCRIPT spørgsmål i den tilhørende kategori for fremtiden ;)

(java og javaSCRIPT har kun navnet tilfælles)
Avatar billede tberg Nybegynder
09. december 2009 - 15:48 #8
Min begrænsning af browseradgang skyldes ene og alene mine begrænsede evner udi programmering. Hvad ville prisen da være for at engagere en af jer til at hjælpe med at 'finpudse' min side, sådan at den fungerer i samtlige browsere?

Det er mest koden på denne her del af siden der lader til at give problemer: http://www.andetsteds.dk/andetsteds.html Forsøg f.eks at åbne adressen via IE eller Google Chrome og sammenlign med visningen i Firefox.

- Thomas.