Avatar billede allanjensen333 Nybegynder
07. december 2009 - 02:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Multiupload med jquery finder ikke php script

Jeg prøver at få en multi upload til at virke, som hedder uploadify, som bruger jquery. Men jeg har rodet meget med det, men den kan ikke finde upload scriptet som skal gemme filerne

Jeg ved at den ikke får kaldt uploaded scriptet, for jeg har prøvet at lave så den gemmer en værdi i en database.

Jeg har også prøvet med både med både absolutte stier og relative stier, men intet virker.

Jeg har også give skrive adgang til bibliotekerne, så det burde heller ikke være et problem.

Testen ligger her: http://www.tstkarateskole.dk/example/

Er der noget, som har erfaring med jquery eller bare har et bud på hvad der kan være galt?
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2009 - 07:31 #1
Prøv at ændre stien til en, der er relativ i forhold til den side du er på. Altså /scripts/uploadify.php i stedet for /example/scripts/uploadify.php.

Bemærk desuden, at det ikke er en god ide at lade folk uploade hvad som helst, men det har du sikkert allerede taget hensyn til.
Avatar billede allanjensen333 Nybegynder
07. december 2009 - 13:04 #2
Det virker ikke. Jeg har prøvet at ændre stien til både "/script/uploadify.php" og kun "script/uploadify.php" og ingen af dem virker
Avatar billede allanjensen333 Nybegynder
19. december 2009 - 12:33 #3
Jeg nedlægger spørgsmålet for jeg har fundet en andel løsning
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2009 - 14:07 #4
Kan vi så ikke få løsningen at se her, så andre der støder ind i samme problem ikke behøver at spørge igen?
Avatar billede allanjensen333 Nybegynder
19. december 2009 - 23:35 #5
Efter at jeg testede det på et andet webhotel, der virkede scriptet fint uden at rette i det, så problemet skyldes webhotellet/serveren som ikke havde understøttet aktive scripts.

Det undersøger jeg så om de vil tillade.

Så problemet skyldes server opsætningen.