Avatar billede z4nd3r Nybegynder
06. december 2009 - 14:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Temperatur på hardware...

Hej Eksperter!

Nu har jeg lige siddet og spillet lidt Dirt 2 på min computer, men da jeg lukker spillet siger win7 noget med nedsat ydeevne og om jeg vil sætte den på det der basic tema...

Det første jeg tænker er varme eller om mit grafikkort får nok strøm...

Hvis der skulle være problemer med strømmen, så skulle min PSU være ved at gå nedenom og hjem...

Jeg tjekkede temperaturen på mit grafikkort via GPU-Z men der viste den 60 grader og det var lige efter jeg havde set beskeden!

Kan det være CPU'en der bliver for varm, eller er det PSU'en der skal skiftes...

Skal lige siges at det hele kun er 2 måneder gammelt så der skulle da helst ikke være problemer med hardware endnu!

Behøver jeg at være bekymret?

Mvh. Alexander
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2009 - 17:19 #1
Avatar billede kristianlist Nybegynder
06. december 2009 - 17:58 #2
Pjat! 60 grader er yderst fint for en GPU. Det er ikke unormalt at komme op omkring 90-100 grader på et dual GPU grafikkort, og det burde ikke klage før det er over de 100 grader.
Hent ATI tool og rivatuner og kør en test artifact scan, og hold øje med temperaturen i rivatuner. Kommer den ikke ingen artifacts, så er det ikke grafikkortet der er noget galt med.
Det kan sagtens være CPU, men tjek lige for støv i kølere og ved blæsere inden du går igang med at teste.. pludselige varmeproblemer kommer som regel af ophobet støv, og det kan der være rigtig meget af.
Har lige skilt en pc ad for en ven, og hans CPU køler var stoppet med støv, selvom han kun havde haft den i 1 måned.
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
06. december 2009 - 22:15 #3
Jo men det underlige er at jeg kan ikke mærke nogen forskel på ydeevnen og havde jo lige siddet og spillet et yderst krævende spil og der var ingen problemer... Meen jeg tjekker lige cpu temp i bios efter 10 min spilletid...
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
06. december 2009 - 22:49 #4
Okay... den vise lige omkring de 50 grader! Så der kan jeg ikke umiddelbart se problemet...

Og den viser det også kun når jeg lukker dirt 2?? Det er sgu sært!
Avatar billede kristianlist Nybegynder
06. december 2009 - 23:31 #5
Det kan være driveren bare ikke kan med Dirt2.. det kan også være at Dirt2 skal patches?
Hvis du ikke oplever problemer med noget andet, så må det næsten være der det er galt.
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
06. december 2009 - 23:39 #6
Ja, den gør det dog ikke hver gang... Men jeg tror sgu ikke der er noget galt med min hardware det er nok et softwareproblem som der bliver sagt...

Det bliver man jo straks mere rolig af! xD
Avatar billede kristianlist Nybegynder
06. december 2009 - 23:48 #7
Du har da stadig 4 måneder garanti ;)
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
07. december 2009 - 10:56 #8
Ja... Men det tager så satans lang tid med test og jeg skal give dig skal jeg! :S

Men selvfølgelig... Hvis der nu var noget galt... ;)
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
29. maj 2010 - 11:04 #9
yes