Avatar billede glenn007 Nybegynder
03. december 2009 - 10:53 Der er 4 kommentarer

udvælge fra liste i orden

Hejsa, sidder med en jeg ikke kan hitte på en løsning til

det er en slags score liste jeg har og den indeholder tal alla det her,

string top_10 = "5,8,10,1,2,7,6,5,4,,3,9";

det skal nu være således at jeg for lavet liste med alle dem der  er i listen før X feks nr 7 ( 2,1,10,8 )

MEN det skal være således at hvis X er 8 i overnstående string så udvælger den ( 5 og så tager bagfra listen 9,3,4 ) sådan at den hele tiden har 4 poster i en ny  liste.

sig til hvis det kniber med at forstå min forklaring :)
Avatar billede Syska Mester
03. december 2009 - 11:15 #1
Uden at vide det helt præcis, men så må du kunne bruge denne:
http://circularbuffer.codeplex.com/

En CircularBuffer ... så er det bare at finde ud af om den indeholde det tal du skal bruge ... og så tage det antal tal mere med ud du skal bruge ...

// ouT
Avatar billede glenn007 Nybegynder
03. december 2009 - 12:12 #2
jeg forstår simpelthenikke hvorden jeg skal bruge den,
det virker osm om den bare laver random numre.
har du muglighed for at uddybe på en eller anden måde ...
Avatar billede glenn007 Nybegynder
03. december 2009 - 13:32 #3
fandt nu et link til wikipedia der forklare om hvordan den virker. kan godt se det er noget alla det der er brug for, prøver lige at få banket ind i hovedet hvordan jeg bruger koden
Avatar billede glenn007 Nybegynder
03. december 2009 - 14:31 #4
ok nu har jeg luret på den.  og det gav mig en ide om hvad retning jeg skulle.

den er vist ret avanceret at sætte sig ind i så fandt en ligendende funktion men dog på andet sprog jeg så lige må have omskrevet lidt i anden kategori.

smider du et svar så der point.