Avatar billede winjounior Nybegynder
16. juli 2001 - 00:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Password på Share

Vi er en del venner der er koblet op i et netværk på vores skole, men når jeg skal accesse nogle af deres PC\'er via netværket (vi share filer), skal jeg nogle gange indtaste password for at komme ind på deres puter - jeg kan ikke finde nogle steder på min pc, så jeg kan sætte password på min \"hovedmappe\", når man klikker på min pc i netværket...

Hvordan gør jeg?
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 00:11 #1
vil du have et password på din pc, eller har jeg misforstået
Avatar billede realone Nybegynder
16. juli 2001 - 00:11 #2
Vil du have paswsword på mappen eller hele computeren..?
Avatar billede winjounior Nybegynder
16. juli 2001 - 00:13 #3
Jeg vil have sådan, at når de andre finder mig på netværket og klikker på min puter i \"Andre Computere\" eller hvad det hedder, så skal der poppe en password-box op...
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 00:14 #4
højreklik på dit c-drev i denne computer og vælg deling. Her kan du skrive en adgangskode
Avatar billede winjounior Nybegynder
16. juli 2001 - 00:21 #5
Jeg tænkte mere på, at de skulle hverken kunne se noget af de jeg share eller kunne røre det, før de havde indtastet en kode...
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 00:22 #6
du kan selvfølgelig gøre dette på alt det, der er delt, hvis det ikke lige er hele c-drevet
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 00:22 #7
du kan ikke sætte en kode på selve computeren
Avatar billede winjounior Nybegynder
16. juli 2001 - 00:23 #8
Jeg har en ven der kører win2k der gør det...
den spør om bruger og pass til f.eks. //Jeppe/$
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 00:23 #9
men du kan angive, hvilke brugere der skal have adgang i egenskaber for netværk
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 00:26 #10
UPS

Jeg snakker om win98
I win2k er der lidt andre muligheder for netværksrettigheder m.m.
Avatar billede winjounior Nybegynder
16. juli 2001 - 00:30 #11
fair nok :) jeg snakker selv med ham om det så :)
God aften :)
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 00:32 #12
alt i orden
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 00:33 #13
tak for points