Avatar billede baerbarto Nybegynder
02. december 2009 - 10:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internet Explore på 64-bit bærbar

- har netop taget en ny acer aspire 5538, 64-bit med windows 7 i brug.
- i den er der præinstalleret 2 internet explore versioner - en 64-bit og en 32-bit.
- min forbindelse til internettet er via en trådløs fullrate 10/1 Mbit forbindelse.
- når jeg benytter explore 64-bit virker det problemfrit, men i explore 32-bit får jeg periodevis / tit et flimrende / ustabilt billed !
- brug af expore 32-bit er nødvendig, da flere hjælpeprogrammer -som adobe flash player - ikke understøtter explore 64-bit.
-er det et kendt problem - og er der en løsning til at afhjælpe det ?
Avatar billede Blandy Praktikant
02. december 2009 - 10:59 #1
Hvis du kører 64 bit styrersytem er det klart at du får problemer med 32 bit browser.

http://www.adobe.com/products/flashplayer/systemreqs/
I følge deres systemliste så understøtter de 64 bit systemer, ergo også 64 bit IE browser. Så flash skulle kører uden problemer med 64 over hele linjen.
Avatar billede baerbarto Nybegynder
02. december 2009 - 17:45 #2
til blandy
- den systemliste du henviser til omhandler flash player 10, og den understøtter ikke 64-bit !
-jeg har hentet den nye flash player 10.1 i en prerelease(som først kommer i færdigversion i foråret 2010), men den kan ikke køre "slide show i flickr" og "ipaper.view" m.m endnu.
-det er vel også derfor der er en preinstalleret 32-bit version man kan bruge, fordi man er vidende om at det ikke er alle hjælpeprogrammer der er opdateret til 64-bit!
- det hele virker på windows internet explore 32-bit, bortset fra at det flimre - og det er mit egentlige problem / spørgsmål !
Avatar billede mad_maniac Nybegynder
04. maj 2010 - 15:19 #3
Fandt du nogensinde en løsning, for jeg står med ligende problem, bortset fra at den blinker både i 32 og 64 bit explorer
Avatar billede baerbarto Nybegynder
12. maj 2010 - 14:15 #4
-  først beklager jeg - at jeg ikke har skrevet om løsningen - som var en fejl i min nye acer aspire 5538 - men glæden over det lykkedes har fortrængt alt andet !
- gennem december og januar kæmpede jeg med acer support, der til sidst lukkede sagen med: "det var en kendt fejl der ingen løsning er på" !
- sidst i januar lykkedes det mig at få support hos microsoft (selv om det er en oem-version der ligger på pc-en) - en stor hjælp til at finde problemet, som strakte sig over 3 uger, men desværre uden resultat !
- 1. marts til "reparation" på garantien via fona med en beskrivelse af problemet og mine forsøg på at løse det selv - suppleret med video af en flimrende skærm. - i den forbindelse fandt jeg ud af, at "fejlen" også var årsag til at der var problemer med at se dr-tv - både på  32 og 64-bit.
- efter 3 uger hentede jeg pc'en hos fona med beskeden fra serviceværkstedet: "pc-en testet og ingen fejl fundet" !
- dette førte til en længere dialog mod fona (positiv) - der til sidst førte til, at fona tog pc-en retur og jeg fik tilbudt at købe en ny efter eget valg - som blev en acer aspire 5542 som er helt problemfri.
- ps. fona fortalte, at de tidligere har taget en tilsvarende pc retur - med samme fejl - så set i lyset af acers's "lukning" af supportsagen - så syntes jeg at det tyder på en generel fejl på  denne model !!!