Jeg er ret ny i access. Jeg har en rimelig bred viden om resten af officepakkens programmer, herunder særligt excel, men jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om access. Ja, det er en database, og den kan indeholde en masse information, men jeg mangler lidt viden om hvad den kan og ikke kan.
Jeg skal lave en database, der indeholder kontaktpersoner, sorteret på hvilken nøglekategori og nummer disse har fået udleveret, og om de har betalt depositum eller ej, for nøglen. Jeg har fået lavet tabellen, specificeret "cellerne" hvad de må indeholde osv. Jeg har lavet en formular, så det er nemt at indtaste de forskellige personer. Men er det så det? Kan man ikke få formularen til at køre udenfor Access programmet? Når man har en færdig formular, så taster man oplysningerne ind og så går man videre til den næste, hvorfor skal man kunne gå videre til den næste (Ja, det ved jeg ikke om i helt forstår, men jeg synes det virker lidt som om den formular man har lavet bliver lidt for "redigerbar") Hvordan låser man tabellen, så folk ikke ved en fejl kommer til at lave om på nogle af informationskriterierne f.eks.
That isnt necessary. Access saves the current record automatically when it loses focus. Either by moving to another record or by closing the form (for example). But you can place a button on the form which you can use to save the current record.
"...men jeg synes det virker lidt som om den formular man har lavet bliver lidt for "redigerbar")"
You can "lock" forms so that users cant edit. You can also implement your own user security system so that users have specific permissions on forms.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.