Avatar billede giplon Nybegynder
01. december 2009 - 20:41 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Sluk for USB når PC er slukket

Jeg er har en del peferi udstyr der er hooked op via USB og jeg vil gerne have at dette slukkes når jeg slukker for min pc. Jeg har en strømskinne der aktiveres via USB så den burde være lige til højre benet !! men nej selv om min pc er slukker er der stadig strøm på mine USB stik, så der er stadig strøm på strømskinnen !!
Kan man få USB til at slukke når PC er slukket ??

MVH Christian G
Avatar billede Chrlol Nybegynder
01. december 2009 - 21:04 #1
kan det tænkes at du ikke slukker men sætter din computer i dvale, har nemlig oplevet i vista at selv om du trykker på sluk knappen inde under start at den så bare går i standby/dvale eller lignende så der stadig er strøm i dine USB indgange.
01. december 2009 - 21:45 #2
(Er der PS/2 stik på 'datamaten' ?)

PS: Husk at følge op på/lukke pænt dine tidligere spørgsmål ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/giplon
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. december 2009 - 22:05 #3
Gå i BIOS
Derinde kan du (måske) vælge at USB skal være slukket når du slukker pc.
Har du ikke den mulighed i BIOS, kan det ikke lade sig gøre.

Sidder selv med et bundkort hvor man ikke kan slukke for USB ved power off, og derved virker en USB spareskinne ikke her.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2009 - 08:23 #4
er løsning

sæt alle pc stik i en seperat stikdåse med en tænd sluk afbryder imellem - luk din pc normalt ned og sluk på komtakten du har sat imellem - når du skal tænde er proceduren bare omvendt - det er da let ikke
sådan har jeg lavet min - m.v.h
Avatar billede giplon Nybegynder
10. december 2009 - 21:56 #5
ups det skal jeg nok .. silly me
Avatar billede giplon Nybegynder
10. december 2009 - 21:58 #6
Det prøver jeg tak skal du have