Avatar billede foralias Praktikant
30. november 2009 - 15:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 sider på en side - Margen problem

Jeg har jfr. tidligere indlæg, lavet en word skabelon med to A5 sider på en A4 side.
Alle "siderne" har to kolonner.
Desværre ser word ikke helt margner på samme måde som jeg.
Jeg prøver lige at illustrere udseendet:

Venstre kant | 3 cm afstand | kolonnerne | 1 cm | Midten af A4 arket | 3 cm afstand | kolonnerne | 1 cm | højre kant
Altså skal den venstre og højre margin være ens på begge sider.

Word laver det således:
Venstre kant | 3 cm afstand | kolonnerne | 1 cm | Midten af A4 arket | 1 cm afstand | kolonnerne | 3 cm | højre kant
Ergo den "trækker" kolonnerne sammen på midten af papiret, i stedet for at lave dem ens.

Hvordan kan man ændre det?
Avatar billede foralias Praktikant
30. november 2009 - 16:00 #1
Har løst det.
30. november 2009 - 16:05 #2
Det lyder som om du under sideopsætning har valgt Spejling af margener eller evt. 1-falset højformat. Hvis du ændrer det til 2 sider pr. ark kan du få margenerne, som du ønsker.
30. november 2009 - 16:05 #3
OK - så ikke at du havde løst det.
Avatar billede foralias Praktikant
30. november 2009 - 16:06 #4
Bare i orden - Takker for svaret alligevel :-)