Avatar billede ChrisD Nybegynder
30. november 2009 - 11:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lyd og evt. billede fra computer til fjernsyn eller dvd-afspiller

Hej

Jeg har et irriterende problem.
Jeg har sat min computer til fjernsynet, som en ekstern skærm. Hvilket er fint, så jeg kan se film. Men lyden følger ikke med, så jeg har prøvet med et phone kabel, hvilket jeg ikke kan få til at virke.

Så jeg tænkte om det ville være muligt, i stedet at sætte computeren til min dvd-afspiller, som også er soundsound systemet?
-tænkte, hvis man sætter et stik i computeren og ned til dvd-afspilleren, som jo har et scart kabel op til fjernsynes, om det ikke vil kunne virke.

Men hvilket stik skal der i så fald bruges?

Ellers, hvad vil den bedste løsning være, nu mit fladskærm tv er 4 år gammelt, og ikke har HDMI indgang?

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2009 - 17:43 #1
Grunden til at du ikke får det til at virke med phono kabel, er sikkert fordi phono bag på dit tv er udgang (lyd ud). Ud over alm skærmkabel, er der andre stik på dit grafik kort?
Har du video out som phono?
Avatar billede Bodillen Nybegynder
30. november 2009 - 20:47 #2
Hvilke indgange har din DVD-afspiller - mærke? model?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2009 - 20:54 #3
Det du skal bruge er her tror jeg:
http://www.av-connection.dk/?PNo=MG400RGB
Avatar billede ChrisD Nybegynder
01. december 2009 - 10:07 #4
Det hele er phillips, både fladskærmstvet, dvd og surround sound systemet. Og computeren er en Hp. Lige pt har jeg lånt et DVI stik, som jeg køre fra computeren til fjernsynet, men vil meget gerne have lyden med. Egentligt helst ned til surround sound systemet/dvd-afspilleren. :)
Avatar billede Bodillen Nybegynder
01. december 2009 - 17:42 #5
Hvis du ikke kan få lyden over i DVD'en med phonokabler, kan det sikkert gøres med et digitalt coaxialkabel http://www.av-connection.dk/?ML=808 men kun, hvis din PC har en S/PDIF-udgang. Hvad er det for en maskine? Model?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2009 - 21:50 #6
ChrisD feedback please
Avatar billede ChrisD Nybegynder
18. august 2011 - 13:18 #7
@ 220661

Laver du ikke lige dit inlæg som svar, så jeg kan tildele dig point. Fandt forresten ud af det.
Tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2011 - 17:02 #8
Ping!