Avatar billede selmann Nybegynder
29. november 2009 - 12:59 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

PC i dvale / sleep mode - kan ikke vækkes igen

Efter en pludselig strømafbrydelse gik computeren i "sleep" mode da jeg ville genstarte den.
Maskinen kører, der er en blå trekant i diplayet på fronten af PC som blinker, men den reagere
ikke ved tryk på power knappen, eller en "hibernate"-knap der er på fronten. Jeg har prøvet
slukke på afbryder bag på maskinen og  fjerne strømkabel men intet hjælper. Jeg kan ikke
"vække" maskinen. Har også prøvet at fjerne wireless keyboard og mus og i stedet sætte
kabelførte enheder på. Nogle gode idéer til hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede haverslev Novice
29. november 2009 - 13:04 #1
Det første jeg ville prøve, var en systemgendannelse

Du mister ikke noget ved det, dog fjernes evt. programmer du har installeret EFTER det punkt/dato du stiller tilbage til.
"Gendan computeren". klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i "systemgendannelse" og klik på fortryd sidste gendannelse.

Udfør systemgendannelse i fjejlsikret tilstand.
Tryk på F8 under opstart og vælg "fejlsikret tilstand" - du kan dog prøve med "sidst korrekt fungerede osv..." først.

Se her :
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions
Avatar billede selmann Nybegynder
29. november 2009 - 13:15 #2
Hej haverslev,

1000 Tak for hurtigt svar.

Problemet er, at jeg slet ikke kan komme ind i computeren.
Den står bare og snurre i en form for pause mode.
Avatar billede haverslev Novice
29. november 2009 - 13:25 #3
Skal lige være sikker, på at du udføre det korrekt :-)
Du skal slukke maskinen og starte den ingen med det samme og samtidig TRYKKE på F8 intil den giver bip lyd, så slipper du F8 og den skulle gerne vise en skærm med tekst osv.
Herefter skulle du kunne vælge, som skrevet i indlæg 1
Avatar billede selmann Nybegynder
29. november 2009 - 13:36 #4
Jeg kan slet ikke få den til at reagere med keyboard (alm eller wireless) - så F8 virker heller ikke.
Avatar billede haverslev Novice
29. november 2009 - 14:02 #5
Har du et tastatur til PS/2 stik - IKKE til usb.
Hvis ja, så prøv at sætte det til istedet for.

Det er muligt at du lige skal ind i Bios, hvis du da kan få et tastatur til at reagere og derefter lave en "default settings" for at få et USB tastatur til at virke igen.
29. november 2009 - 14:02 #6
Nu fremgår det ikke om det er
* Bærbar ?
* Stationær med egen skærm ?

(Er der noget som helst på skærmen ???)
Avatar billede selmann Nybegynder
29. november 2009 - 14:05 #7
-Det er stationær med egen skærm
-Har prøvet at tilslutte alm keyboard / mus (ikke USB)
-Jeg kan slet ikke få maskinen til at reagere - den tænder op men der sker intet hvis jeg trykker på keyboard / mus.
Har prøvet at lægge recovery cd i drev og lade den starte op - heller ikke nogen effekt.
Avatar billede selmann Nybegynder
29. november 2009 - 14:05 #8
-Det er stationær med egen skærm
-Har prøvet at tilslutte alm keyboard / mus (ikke USB)
-Jeg kan slet ikke få maskinen til at reagere - den tænder op men der sker intet hvis jeg trykker på keyboard / mus.
Har prøvet at lægge recovery cd i drev og lade den starte op - heller ikke nogen effekt.
29. november 2009 - 14:17 #9
For at dele problemet på midten:

... altså SKÆRMEN er stadig 'tom' svarende til 'intet signal' ?
Virker det som om selve PC'en kører ? "Blinker" HD lampen mm. og/eller siger den 'lyde' ?
Avatar billede selmann Nybegynder
29. november 2009 - 14:20 #10
Skærmen starter kortvarigt op men går i sort.
Der er ikke lys i "num-lock" på keyboard
Den starter op, siger den normale drift lyde, men der er ikke adgang til maskinen
Avatar billede selmann Nybegynder
29. november 2009 - 14:20 #11
Skærmen starter kortvarigt op men går i sort.
Der er ikke lys i "num-lock" på keyboard
Den starter op, siger den normale drift lyde, men der er ikke adgang til maskinen
Avatar billede haverslev Novice
29. november 2009 - 14:34 #12
Vi prøver lige noget andet.
Du kan også prøve at fjerne al strøm fra maskinen, pil kabinet siden af og find det lille 3V. Knapbatteri der er på bundkortet.
Det batteri fjerner du fra sin sokkel i ca. 1 minut og derefter kan du sætte det i igen og koble strøm osv. på igen og strte maskinen op - forhåbenlig med billede og at du lige skal acceptere bios ændringer, evt. stille tid/dato også :-)

Se sådan ud:
http://www.hardwaresecrets.com/article/81
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2009 - 18:08 #13
Jeg tror der "hænger" noget strøm inde i computeren der gør at den ikke vil starte op. Tag stømledningen af og hold startknappen inde i 30 sek. Kobl kablet på og prøv at genstarte. (Tricks fra bærbar)
Avatar billede selmann Nybegynder
30. november 2009 - 15:12 #14
Problemet blev løst da jeg fjernede batteriet på bundkortet.
1000 Tak for hjælpen
Avatar billede haverslev Novice
30. november 2009 - 16:52 #15
Selv tak og godt det virker igen.
Svar kommer her, så spørgsmålet bliver lukket :-)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede haverslev Novice
04. december 2009 - 13:29 #16
Husk at lukke spørgsmålet :-)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3