Avatar billede veedfald Nybegynder
26. november 2009 - 17:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 2008 print server

Hejsa Eksperter

Jeg mangler et link så jeg kan bevise over for vores eksterne it-firma at det er muligt at havde en Windows 2008 server 64Bit til at være print server for en Windows XP 32 bit.
her tænker jeg på at 2k8 server kan havde driveren installeret så når bruger ønsker at installer printeren bruger browser de sig bare frem til den og den installer sig selv. lige som ældre versioner af Windows 2003 server kan.

På forhånd tak.
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
26. november 2009 - 17:40 #1
Start med at sende dem et link med beviser på at jorden er rund :)
De skal ind i det 20ende århundred hihihhi

Google speed KvaserDK
Avatar billede kjden Nybegynder
26. november 2009 - 18:05 #2
Der er et link her: http://www.experts-exchange.com/Hardware/Peripherals/Printers_Scanners/Q_23802159.html hvor du finder nedenstående tekst.

I don't think we able to install 86x driver on the 64x server directly.  This is how I do it and it works.

After you setup that printer in the Server 2008 64bit, try to add it manually to a Window Vista 32bit machine.  Then from window vista machine, you add the 86x driver by right click the printers => properties => sharing => additional drivers then tick the x86.  It then will upload the drivers to your Printer server 2008 64bit.  After that, it will work well with window xp machine.

Please give it a go.

Ovenstående gælder for windows 2008 server. Windows 2008r2 kan umiddelbart selv håndtere processen.
Avatar billede riversen Nybegynder
26. november 2009 - 18:34 #3
Avatar billede riversen Nybegynder
26. november 2009 - 18:36 #4
og skrot dem da som konsulent firma, hvis ikke de ved sådan noget.
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
26. november 2009 - 18:54 #5
Hørt Riversen! :)

Google speed KvaserDK
Avatar billede veedfald Nybegynder
25. januar 2011 - 08:15 #6
Bliver lukket