Avatar billede myling Nybegynder
26. november 2009 - 13:14 Der er 9 kommentarer

spam fra min mail konto

Jeg har fået et stort problem med min hotmail, der bliver sendt spam mails fra den som egentlig er fra besterorder.com. Jeg ved ikke hvordan jeg skal stoppe det, da jeg jo ikke kan blokere mails sendt fra mig selv. Jeg har skrevet til firmaet og bedt dem stoppe misbruget af min mailkonto, men det formoder jeg at de med deres forretningsmetoder er temmeligt ligeglade med. Er der en anden løsning?
Jeg kan selvfølgelig lukke kontoen men det ville jeg være ked af, da jeg bruger den meget og har rigtig mange kontakter der i så fald skal flyttes.

Med venlig hilsen Myling
Avatar billede f-arn Guru
26. november 2009 - 13:19 #1
Du kunne jo prøve at ændre dit password.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
26. november 2009 - 13:25 #2
Er det sendt fra din konto, eller spoofer de bare med din afsender adresse?
Sandsynligheden for at de bare skriver din mailadresse som afsender er ret stor, men nu hvor du overfor en kendt spammer har bekræftet din mailadresse, vil der nok komme en del mere spam i fremtiden, så det er en god ide at skifte mailadresse hvis du kan.
Du kan formentlig også kontakte administratorerne hos hotmail og bede om hjælp.
Sidst men ikke mindst, for at være helt sikker så gør som f-arn skrev og skift dit kodeord.
Avatar billede myling Nybegynder
26. november 2009 - 13:44 #3
Tak for svar. Jeg har tjekket hotmails support side og kan se at det er et voksende problem, så jeg vil nu afprøve de forslåede løsninger og se om det hjælper.
Avatar billede myling Nybegynder
26. november 2009 - 14:21 #4
Jeg kan tilføje at de er sendt fra min adresse, jeg opdagede det jo ved at jeg lige pludselig fik en mails med notifikationer om mails der ikke kunne modtages og så kunne jeg jo se i sendt post at der var sendt flere hundrede mails.
I Microsofts support forslåes det at man scanner pc'en og umiddelbart derefter skifter til et stærkt password, da det er en orm der lægger på pc'en og giver adgang til den mailrobot som man deler adresse med. Det var muligvis dumt at bekræfte min adresse over for dem, men eftersom de allerede i stor stil bruger den kan det vel næppe blive værre.
Jeg har ellers forholdsvis høj sikkerhed og modtager stort set aldrig selv spam, så deres er kun kommet igennem netop fordi de sender der fra almindelige menneskers adresser.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
26. november 2009 - 15:06 #5
Selv om du modtager fejlmedelelser på det du sender behøver det ikke at være sendt fra din postkasse, der er en væsentlig forskel på reelafsender og det der står som afsender.
Desværre er de fleste mailservere så dumme at de altid sender til det der står som afsender.
Det er cirka ligeså svært at skrive en anden afsender på en mail som det er at gøre det på et brev du ligger i postkassen.
Hotmail support bør kunne verificere om mails sendes fra din konto eller din mailadresse anvendes som afsender adresse.
Jeg kender desværre ikke Hotmail så jeg kan ikke hjælpe dig med at verificere dette.
Hvis du har en af de mails der er sendt, så check hvad ip-adresse den er sendt fra, og derefter om ip-adressen er en microsoft server.
Avatar billede myling Nybegynder
26. november 2009 - 16:46 #6
Du har ret. Jeg har fundet IP adressen der hører til et sted i Kina og er en china net IP adresse.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
27. november 2009 - 08:43 #7
Så skal du ikke bekymre dig mere om den, det er svært at undgå.
Hvis du kan blokere fejlmedelelser, eller lave en regel der sletter dem vil det nok lette din hverdag.
Avatar billede myling Nybegynder
27. november 2009 - 09:42 #8
Til Hans Henrik
Tak for hjælpen.
Lader til det virkede at skifte password. Skriv det som svar hvis du vil have pointene..
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
27. november 2009 - 13:26 #9
lige meget jeg samler ikke på point.
Det undrer mig hvis det hjalp at skifte password, de skal ikke bruge dit password til at skrive en forket afsender på.