Avatar billede torbenchristensen Nybegynder
25. november 2009 - 17:18 Der er 5 kommentarer

åbne en excel fil fra en hjemmeside, så den efterfølgende kan opdateres.

Jeg har flere regneark jeg gerne vil kunne åbne og opdatere fra en hjemmeside.
Det er under IIS.
Har oprettet et virtuelt directory der peger på regnearkenes placering. Givet alle Full control i security.

Når jeg åbner et regneark er det kun i READ mode. Hvordan bliver det i write mode?

Det er Vista

mvh Torben
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2009 - 17:59 #1
hvis jeg skulle vælge en enkel løsning, så var det google docs - de har jo lavet det en gang, og det kører 100% via browser.
http://www.google.com/google-d-s/intl/en/tour1.html
om du kun kan have adgang til det alene, eller om det skal deles i en gruppe, eller af alle - det bestemmer du selv.
Avatar billede torbenchristensen Nybegynder
25. november 2009 - 18:40 #2
Ja, men nu er min situation det er til en applikation, der skal køre IIS.
Der er jo masser af gode alternativer ellers, men IIS på Windows Server 2008 og Vista clienter er bare sådan det skal være.
:-)

mvh Torben
Avatar billede hmanback Nybegynder
25. november 2009 - 18:48 #3
Avatar billede torbenchristensen Nybegynder
25. november 2009 - 18:53 #4
Det kunne det uden tvivl, men problemet er at jeg blot har brug for at kunne klikke på et link til et regneark, og så skal det åbnes i en mode klar til opdatering.
Hvordan fortæller jeg IIS at den ikke skal beskytte mod opdatering. Under sikkerhed har jeg givet alle rettigheder (full control).
Avatar billede hmanback Nybegynder
25. november 2009 - 20:01 #5
Er ikke IIS mand, men prøv at læse denne tråd, der spørges efter det samme:
http://forums.iis.net/t/1156329.aspx