Avatar billede Marcschultz92 Nybegynder
25. november 2009 - 16:54 Der er 12 kommentarer

Nyt Grafikkort

Hej Eksperten

Mit grafikkort er lige brændt sammen, og jeg har en Fujitsu Siemens Scaleo H computer. Og da jeg købte den havde jeg et grafikkort i, men det brændt sammen, og så fik jeg et nyt Nvidia Geforce 8500GT sat i. Men det er også brændt sammen lige her og nu. Jeg ville bare gerne høre nogle bud om et nyt grafikkort som er bedre og måske billigere. Jeg kender intet til Grafikkort.

Mange tak på forhånd.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2009 - 16:59 #1
Hvad er dine behov? Spiller du eller ser tv på computeren.
Hvis ikke du har noget stort behov?? Er der onboard kort på bundkortet du kan aktivere?
Avatar billede Marcschultz92 Nybegynder
25. november 2009 - 17:03 #2
Jeg spiller for det meste, altså WoW og CSS

Jeg ved ikke om der er Onboard Kort, det var en som satte det i for mig..
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2009 - 17:10 #3
Okay, så skal du bruge et "rigtigt kort". Jeg er desværre (for dig) ikke en der spiller, så jeg håber der er en anden der vil hjælpe dig. Vil ikke anbefale noget jeg ikke kan stå inde for. Sorry
Avatar billede Bufu Nybegynder
25. november 2009 - 17:22 #4
Hvor mange penge vil du bruge på et nyt grafikkort ?
Avatar billede Marcschultz92 Nybegynder
25. november 2009 - 17:25 #5
Maks 800kr.
Avatar billede Bufu Nybegynder
25. november 2009 - 18:40 #6
http://www.getmore.dk/k%C3%B8b-xfx-radeon-hd-4770-billig/alle-grafikkort/hd-477a-ydfc_111610_p.html

Har fået fine bedømmelser.. for og være ærlig er jeg ikke den store fan af ATI kort, men ikke fordi de er dårligere på nogen måde...

Syntes ikke lige og kunne finde et Nvidia grafikkort hvor prisen compared til hvor godt et kort man får var lige så god som den her, men tjekkede ikke alle steder, så hvis ikke det er et godt kort til pengene bukker jeg mig i støvet :P
Avatar billede Marcschultz92 Nybegynder
25. november 2009 - 18:46 #7
Er der nogle forskel på Nvidia og Radeon? :)
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2009 - 19:01 #8
Nvidia er en virksomhed, mens Radeon er navnet på en lang række grafikkort fra ATI, som hører under AMD, dem der laver processorer og konkurrerer mod Intel..
Så forskellen er mere mellem Nvidia og AMD.
Avatar billede Bufu Nybegynder
25. november 2009 - 20:00 #9
Nej, som sådan er der ikke nogen forskel... Der er nogen folk (som mig for eksempel...) der er lidt specielle når det kommer til hardware.. jeg køber for eksempel kun Intel processorer, og Nvidia grafikkort.. ikke fordi de er bedst, men det er de produkter som jeg bedst kan lide af en eller anden mystisk grund :D

Så et ATI kort kan og er sikkert lige så godt som Intels kort til tilsvarende pris..
Avatar billede Bufu Nybegynder
25. november 2009 - 20:01 #10
Så et ATI kort kan og er sikkert lige så godt som Nvidias kort til tilsvarende pris..

Det var det jeg mente og skrive :P
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2009 - 23:13 #11
Inden for grafik-industrien får man hvad man betaler for.. Om du vælger enten ATI eller Nvidia er i næsten alle henseende lige meget.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. november 2009 - 06:43 #12
Marcschultz92!
Du har 2 ens spørgsmål, dobbelt spørgsmål er ikke tilladt på E luk det først oprettede.http://www.eksperten.dk/spm/893860

Inden du køber nyt grafikkort så vær opmærksom på at din strømforsyning skal kunne levere strøm nok, samtidig ville jeg måle om den du har siddende laver overspænding siden at du brænder grafikkort af.