Avatar billede mayhemark Nybegynder
24. november 2009 - 17:07 Der er 3 kommentarer

Boot af død com

Hej

Min Toshiba Satellite A-200-1GU kan ikke boote. Ved opstart vil den reparere windows, men den når aldrig så langt. Istedet kommer et pop up vindue, som hedder:
"indstillinger for systemgenoprettelse"
Og boksen tekst:
"Det installerede program kan iokke startes. Klik på ok for at lukke computeren."

Det vigtigste er, at redde hvad der ligger på harddisken, hvorfor jeg har forsøgt mig med noget "usb stick xp live edition" (en skrabet usb-udgave af xp, som netop skulle være nok til at boote). Dette hjalp dog ikke, da den prompte beder mig om at fjerne usb'en ved opstart.
(Som sidenote kan jeg sige, at jeg har brugt en walletflash istedet for en usb stick. Skulle dette gøre en forskel, så længe jeg kan vælge den til primary boot?)
De eneste cd'er jeg har, er recovery cd'er, og dem vil jeg nødig bruge, da jeg jo så sletter alt.

Rasmus
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2009 - 17:50 #1
Tror jeg havde pillet harddisken ud og sat en usb adapter på, for at tage personlige data ud . Og så forsøge med reinstallation.
Avatar billede Regmos Praktikant
25. november 2009 - 07:26 #2
Du burde kunne redde dine data med Puppy Linux.

http://bjergs.net/puppy_live.html
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2009 - 17:44 #3
Feed back please