Avatar billede f.ts Praktikant
23. november 2009 - 15:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

the temp directory cannot be written to

på en af mine terminalservere (windows 2003) får jeg ovenstående fejlmelding. Når jeg efterfølgende går ind på iexplorer kan jeg ikke printe ud fra hjemmesider
Avatar billede jct Nybegynder
23. november 2009 - 15:52 #1
Har selv oplevet noget ligende, prøv at se om der er et temp bibliotek i roden af C:\ ellers opret det og fejlen forsvinder.
Avatar billede f.ts Praktikant
24. november 2009 - 07:51 #2
der er et temp katalog, men det har attributten read-only. Denne attribut kan jeg ikke fjerne selv om jeg går ind som administratot på denne maskine. Det ser ud som om mine rettigheder er nedarvet. jeg kan blot ikke se hvorfra
Avatar billede jct Nybegynder
24. november 2009 - 08:29 #3
Prøv at højreklikke på mappen, vælg sikkerhed og tryk på avanceret, her skal du fjerne fluebenet fra arv tilladelser, men husk på det efterfølgende vindue at vælge kopier tilladelser, herefter kan du på den enkelte bruger ændre tilladelserne og give alle skrivetilladelse til temp mappen.
Avatar billede f.ts Praktikant
24. november 2009 - 08:50 #4
Det virkede heller ikke
Avatar billede jct Nybegynder
24. november 2009 - 09:21 #5
Har du prøvet at give alle brugere skriverettighed? evt. prøv at tilføj brugeren <Alle> og giv denne skriverettighed.
Avatar billede f.ts Praktikant
24. november 2009 - 11:19 #6
det er jeg lidt varsom med. der er mange brugere, der ikke må få rettigheder
Avatar billede jct Nybegynder
24. november 2009 - 11:29 #7
Klart! også kun ment som en test, hvorefter <Alle> slettes igen, bare for at se om det hjalp.
Avatar billede f.ts Praktikant
20. december 2009 - 11:33 #8
Fandt selv fejlen. Harddisken var fejlbehæftet og der var ikke plads på resten