Avatar billede noeyewar Nybegynder
23. november 2009 - 13:17 Der er 9 kommentarer

Graits/billig mssql database online?

Hej
Vi er en lille folk uni studerende der arbejder på et simpelt program. Vi arbejder med versionssystring så vi har derfor brug for et centralt sted hvor databasen ligger.

Vi bor alle på kolegie og sidder bag nat, så ejen server er desværre ikke en mulighed.

Nogle der kender til et sted man kan oprette/købe sig til en simpel mssql database?

Kravene er forsvindende små, men den skal være stabil.

håber nogle kan hjælp

mvh kenneth brodersen
Avatar billede terry Ekspert
23. november 2009 - 13:37 #1
SQL Server requires license fees so I dont think "gratis" is possible.

Azero
http://azero.dk/produkter/webhoteller/webhotel-sammenligning/
Avatar billede noeyewar Nybegynder
23. november 2009 - 18:33 #2
#2 vi programmerer i c# og vil gerne bruge Linq, så mysql er udelukket.

Det er ellers det vi kører med nu og c#+mysql er ikke en alt for elegant kombination. Derudover er der mange af de billige webhoteller der ikke tilbyder adgang til mysql databaserne udefra, mener det er tilfældet med one.com
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2009 - 16:32 #3
hvorfor ikke en mysql?  den kan fås til 11kr pr mrd på http://www.one.com/da/
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2009 - 18:54 #4
Ok jeg aner O omkring Ling, men vil stadig mene at dette link kan bruges: http://code2code.net/DB_Linq/ med en MySQL

Jeg hæfter mig ved at du siger det skulle være en "simpel" database. Klart MS-SQL har nogle funktioner som er ud over standard SQL.

Også ret underligt at du skriver, at du sider bag en NAT på et kollegium. Kan i ikke styre routeren/NAT selv eller den låst? Hvis routeren på uni er låst er jeg helt med. Men i burde være i stand til at oprette jeres egen MS-SQL på kollegiet og tilgå den udefra.
Avatar billede noeyewar Nybegynder
23. november 2009 - 19:49 #5
Nej desværre, vi har INGEN mulighed for at åbne noget som helst desværre (ihvertfald ikke her hvor jeg bor)

Men ser lige nærmere på det link der. Godt nok er det ikke understøttet officielt fra ms, men hvis det virker er det da helt fint.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2009 - 20:02 #6
I kan godt få lov til at leje med min MySQL på sladrehank.dk hvis det kun er for en kort periode, da abonnementet løber ud
Avatar billede janus_007 Nybegynder
23. november 2009 - 23:53 #7
www.yourhost.dk , mener det er 40kr pr. måned.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. november 2009 - 00:25 #8
Er det et versionstyringsprogram i udvikler? Eller er det blot fordi I vil have adgang til versionsstyring?
Avatar billede terry Ekspert
30. januar 2020 - 17:29 #9
Rather late reply there Leo, but as they say, better late than never ;-)