Avatar billede mernild Nybegynder
22. november 2009 - 23:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Brænde en DVD

Jeg vil gerne brænde nogle afsnit af Lie To Me ned på en DVD-skive. Men jeg har ikke så meget erfaring med at brænde. Jeg bruger Nero Express Essentials SE
Jeg har taget min .AVI-fil og konverteret den til en DVD.
Den har så lavet en mappe som indeholder to mapper AUDIO_TS og VIDEO_TS . Audio-mappen er tom men video-mappen indeholder:
VIDEO_TS.BUP
VIDEO_TS
VTS_01_0.BUP
VTS_01_0            (IFO-fil)
VTS_01_0            (vob)
VTS_01_1            (vob)

Jeg går ud fra at jeg skal tilføje de seks filer til DVD'en . Smiley
Men mit spørgsmål er så nu om jeg kan tilføje 2 eller flere afsnit til DVD'en.
Når jeg prøver at tilføje endnu et afsnit, så har det selvfølgelig 6 identiske filer som ovenstående.. Den spørger derfor om jeg vil erstatte de nuværende. Og nej jeg kan ikke oprette mapper.. Håber nogle kan hjælpe.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
22. november 2009 - 23:31 #1
Hvis du vil have flere afsnit på den samme skive, er du nødt til at konvertere avi-filerne samlet til én DVD fil. Hvilket program bruger du til at konvertere?
Avatar billede mernild Nybegynder
22. november 2009 - 23:34 #2
Jeg bruger et som hedder WinAVI Video Converter version 8.0
Avatar billede mernild Nybegynder
22. november 2009 - 23:37 #3
Ahh.. Jeg har fundet ud af det. Tak.
Skal jeg vælge "Merge into one title" eller "One DVD, seperate titles" ?
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 23:43 #4
info: Jeg bruger gerne en DVD-RW til at prøve resultatet på, så jeg bare kan teste løs, indyil det er som det skal. Derefter en alm. DVD skive. :)
Avatar billede Bodillen Nybegynder
22. november 2009 - 23:47 #5
Du skal vælge den store knap med konvertering til DVD. Når browseren kommer frem, markerer du alle de afsnit (AVI-filer), du vil have med på skiven og åbner dem. I output mode vælger du "one DVD, separate titles"... osv...
Avatar billede Bodillen Nybegynder
22. november 2009 - 23:49 #6
Hvis du er bange for at spilde en daler, kan du se din VIDEO.TS igennem med VLC player inden du brænder den.
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 23:52 #7
>>Hvis du er bange for at spilde en daler...

Bare det  var så vel med BD-skiverne. :)
For s..... de er dyre.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
22. november 2009 - 23:59 #8
Ja uha =:o
Avatar billede mernild Nybegynder
01. december 2009 - 14:28 #9
Kan du ikke lige poste et svar Bodillen?
Avatar billede Bodillen Nybegynder
01. december 2009 - 17:20 #10
jo da