Avatar billede faerch Nybegynder
22. november 2009 - 16:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ændre egenskaber for foto

Der er nogle billeder taget med digitalkamera.

Datoen for egenskaben "billedet taget den", er uheldigvis meget forkert, hvilket skyldtes kameraet tror det er 2003, selvom vi idag skriver 2009.
Når Picassa sorter efter denne egenskab bliver det noget rod.

Er der nogen et program, hvor man kan ændre denne egenskab?
Gerne for alle biller i en mappe på en gang.
Må gerne være kommandolinjebaseret, men skal kunne køre på Vista.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
22. november 2009 - 17:01 #1
Løsning her: http://www.pcworld.dk/art/10755

Er det sådan noget du leder efter?
22. november 2009 - 17:01 #2
http://www.eksperten.dk/guide/180 - Følg guiden. Under [Advanceret] (eller et eller andet i den retning - har ikke programmet her...) er der muligheden...
22. november 2009 - 17:02 #3
#1 er nok smartere/bedre ...
Avatar billede faerch Nybegynder
22. november 2009 - 17:45 #4
Tak for svarene!!

Jeg endte med at bruge #1, da den umiddelbart var den, der lagde op til at ændre data på mange filer.

Kan se exifer har stoppet udviklingen af programmet og henviser til bl.a. irfanview (#2), som umiddelbart lægger mere op til billedredigering.

I må gerne smide et svar, så i kan få jeres point.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
22. november 2009 - 19:24 #5
Glad for at kunne hjælpe.