Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 11:38 Der er 44 kommentarer

Min harddisk går i stå.

Jeg har et problem med min harddisk - som tilsyneladende går helt i stå.

Min stationære computer starter op helt som normalt og der er ingenting i vejen.
Men efter 2-3-4 minutter, er det som om det hele går i stå. Harddisken går helt i stå og uanset hvad jeg prøver, kan jeg ikke foretage mig noget som helst. Jeg kan ikke komme ind i diverse mapper eller kontrolpanelet eller noget som helst. Jeg kan ikke engang få adgang til start-ikonet og derigennem slukke/genstarte computeren.

Harddisk-indikatoren lyser konstant, som om den arbejder på fuld tryk, men det gør den ikke. Den står og siger som om den har problemer med at læse et lille stykke af disken, men den larmer stort set ikke.

Nogen som har en god ide og et trick eller 2 til en løsning?
22. november 2009 - 11:43 #1
UHA - den er vist ved at DØ !!!

Hvad siger FEJLSIKKER TILSTAND ?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 11:45 #2
Windows??
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 11:46 #3
Fejlsikker tilstand?

Jeg har ikke den store viden omkring det, så du må hjælpe mig lidt med det... :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 11:48 #4
Sæt hardisken til en anden computer eller et usb til sata/ide kabel og få flytte dine data.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 11:49 #5
Tryk F8 under opstart og vælg fejlsikker tilstand. Kan den komme op nu uden harddiskproblemer?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 11:50 #6
Hvilket styresystem køre dem?
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 11:57 #7
Jeg kører med WinXP.

Den kan godt starte i fejlsikker tilstand. Men alt ser underligt stort ud og jeg kan fx ikke komme på Internettet.
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 11:59 #8
Den starter op uden problemer i fejlsikret tilstand og harddisken "dør" ikke på samme måde. Jeg kan dog ikke se nogen af min dokumenter i mappen fx.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 12:03 #9
Okay så tror jeg ikke din harddisk er ved at dø. Du må enten have st starelement der ikke kan starte op, ellerogså har du noget virus som du bøvler med. Prøv at gå ind i kør og skriv msconfig og vælg start. Hvilke ting starter op her?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 12:05 #10
Grunden til din skærm ser mærkelig ud, er fordi dit grafik kort kører med windows standard diver. Det ser normalt ud i denne situation.
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 12:10 #11
Der står helt vildt meget;

32muanger
taskgmr
smc
medialifeservie
firefox
groovemonitor
caissdt
ppactivedetection
nerocheck
communications_helper
quickcam
isuspm
issch
applesyncnotifier
reader_sl
pdvd8serv
language
brs
khalmnpr
qttask
adobearm
khalmnpr
avgtray
ituneshelper
jusched
ctfmon
logitech desktop messenger
logitech setpoint

Efter det hele står der en sti eller et filnavn.
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 12:14 #12
Lige nu står computeren og kører i fejlsikret tilstand og kører uden problemer ift. adgang til mapper o.lign. Den lyder også som den plejer...

MEGET underligt...
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 12:20 #13
Fjern opstart ved alt på nær:
avgtray
ctfmon
jusched
ppactivedetection

Genstart computer normalt.
Hvad siger den så?
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 12:20 #14
Hvad sker der hvis du bare lader den stå i lidt længere tid efter den er startet op?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 12:27 #15
Hvis den starter op nu uden problemer, men der er nogle ting du mangler ved opstart kan du aktivere dem. Adobearm skal du dog ikke røre ved da det er en trojan (virus)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 12:30 #16
Hvilken AVG version her du?
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 12:32 #17
Den gør umiddelbart det samme - der går bare lidt længere tid inden den går i stå.

Jeg prøver lige at lade den stå i længere tid efter den er startet op uden at gøre noget som helst.
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 12:34 #18
Jeg har AVG version 9.0.709
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 12:35 #19
Nu starter den igen, selv efter jeg overhovedet ikke har gjort noget som helst....
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 12:36 #20
Okay, men den har du ikke haft længe vel?
Kommer den helt op eller hænger den stadig?
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 12:41 #21
Det kan jo være en proces den ikke har fået lov at køre færdig, og hvis den begynder at opføre sig normalt efter et stykke tid, skal du ikke gøre noget før efter en genstart.

Har selv brugt metoden med held flere gange.

Prøv også at køre begge test i den her:  http://security.symantec.com/sscv6/home.asp?langid=ie&venid=sym&plfid=23&pkj=ZMFMRHYTINMHDKDCWLL&bhcp=1

Som 220661 skriver har du muligvis en trojaner. Det kunne være den der samler oplysninger. :) Men når den er færdig med det, falder den muligvis til ro. Altså så skal den jo bare følge lidt med i hvad du laver, og evt. sende lidt oplysninger til en fattig hacker. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 12:41 #22
Gør den det samme hele tiden? Kører op og lukker ned?
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 12:46 #23
220661:

Den starter op og bliver kørende. Den har aldrig lukket sig selv ned. Den går bare i stå efter ca. 5 minutter.

Kan ikke huske hvor lang tid jeg har haft AVG versionen, men noget tid i hvert fald.

Justrace:

Jeg prøver at køre det link.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 12:52 #24
Selvom vi har stoppet en masse opstartselementer, kan der ligge oplyninger i regisrerings databasen, der starter noget "snavs" op på din computer der gør den langsom. En scanning som justrace foreslår vil dokumentere dette.
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 12:54 #25
Det ser ud til det kommer til at tage et godt stykke tid...
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 12:56 #26
Bare lad den køre, så snupper vi lidt kaffe. :)
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 13:00 #27
Hold da kæft - foreløbig oppe på 7 threats...
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 13:14 #28
Det lyder da lovende... :)
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 13:33 #29
Så blev den færdig. 8 styks var der...
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 13:36 #30
Fik du dem smidt ud?
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 13:38 #31
Nej, den siger kun hvilke den fandt. Hvordan får jeg dem så fjernet?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 13:41 #32
Prøv at hente Malwarebytes Antimalware her:http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Opdater den og lad den køre en fuld scanning af dit system.

Kør den jævnligt (en gang om ugen) i fremtiden.
Den finder normalt en masse snavs som avg ikke klarer.
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 13:41 #33
Kunne den ikke det? Ved det ikke, for jeg vinder aldrig noget når jeg har brugt den en sjælden gang.

Men du kan vel opdatere den avg, og få den til det?
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 13:50 #34
Det virker ikke. Der sker nøjagtigt det samme som før...
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 13:55 #35
Vil det have nogen effekt at lave en helt frisk installation af systemet?
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 13:56 #36
Prøvede du #32 som 220661 skrev?
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 14:06 #37
Ja, det er jeg i gang med. Foreløbig har den ikke fundet noget.
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 14:12 #38
Hvis du har mod på en reinst. så vil det da klart være en god løsning. Så bliver alt andet jo også ryddet op.

Er der en recoverypartition på den er det jo heller ikke den helt vilde opgave.

MEN HUSK NU BACKUP!!  :)
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 14:13 #39
Så blev den færdig - der var ingenting.
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 14:17 #40
Tja, jeg er ved at være pænt træt af det - og desuden er det også MEGET lang tid siden jeg reinstallerede, så det kunne måske være sundt nok...

Giver den lige den sidste mulighed for at lade AVG scanne færdig, hvis der ikke sker noget bagefter, så må jeg jo nok til at reinstallere.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 14:29 #41
Hvor lang tid har du haft problemet?
Har du overvejet at prøve systemgendannelse?
Prøv at tage backup af dine dokumenter, og forsøg gendannelse. Skader ikke.
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 14:41 #42
Det kunne selvfølgelig også være en mulighed.

Det prøver jeg så snart AVG er færdig med at scanne.
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. november 2009 - 22:35 #43
Nu har jeg reinstalleret hele skidtet. Det fik jeg til at virke - bortset fra jeg ikke kan finde driverne til mit lydkort...
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2009 - 06:15 #44
Hvad hedder dit bundkort?