Avatar billede hleschly Nybegynder
21. november 2009 - 16:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Alternativ knapper

Hej alle sammen.

PT har jeg en fomular med en kombinationsboks(begivenhed"tekst") som henter dataer fra en tabel begivenheder (b-ID"tal", begivenhed"tekst"). Det hele bliver gemt i en anden tabel hvor valget i kombinationsboksen også bliver gemt.
Er det muligt at lave den om til Radio bottens/alternativ knapper??

Ved godt at jeg kan oprette dem manuelt vhf den der gruppe guide, men tænkte på om jeg kunne få den til selv at genere de knapper som alt efter hvor mange poster der er i tabelen begivenheder.
Avatar billede terry Ekspert
21. november 2009 - 16:51 #1
"Er det muligt at lave den om til Radio bottens/alternativ knapper??"

Why would you want to do that?
Radio buttons only have max three values, a combo box can have many more

Try explaining why you want to change to radion buttons
Avatar billede terry Ekspert
21. november 2009 - 16:58 #2
OK I think I undertsant what your doing. Your table "begivenheder" contains aprimary key (ID) and also a text. And it's easy to add more as needed.
Your otion group cant do that and would require changes if otheres were needed. So I would suggest keep to the combo box.
Avatar billede hleschly Nybegynder
23. november 2009 - 13:17 #3
Okay man kan ikke kode noget i VBA eller sådan noget så den selv opretter de knapper om der skal være
Avatar billede terry Ekspert
23. november 2009 - 13:30 #4
The form would have to be opened in design view and then add the new "knapper". Then save the form again to open it in normal view.

But this isnt the way to do things.

What is wrong with a combo box?
Avatar billede hleschly Nybegynder
23. november 2009 - 13:43 #5
Okay takker for hjælpen så må de bruger som skal bruge den leve med en combo box. Som jeg også selv hælder mest til. Men hvis brugerne vil have så skal man jo forsøge.

Takker for hjælpen.
Avatar billede terry Ekspert
23. november 2009 - 13:53 #6
Its always nice to have happy users but sometimes it isnt possible.

Thanks for the poinst.