Avatar billede moernmik Nybegynder
20. november 2009 - 12:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Skrivebordsbaggrund

Hej eksperter,

jeg sidder lidt og fifler lidt med en ny baggrund til vores arbejdsplads.

Vi bruger dagligt en hel masse programmer og internetsider, som vi har liggende som genveje på skrivebordet.

Jeg kunne dog i stedet for de std. ikoner man får som genveje godt tænke mig at vi havde ganske almindelig tekst.

Lad os antage at vi fx. har 2 rækker, 1 med programmer og 1 med internetgenveje. Lad os så sige vi under internetgenveje har genvej (hyperlink) direkte til TV2 sport, i stedte for et ikon vil jeg gerne have nogen kolonner med alm. skrift hvor der fx står TV2 Sport, DR Sport osv.

Men hvordan laves dette, umiddelbart tænker jeg på en excel opbygning med en baggrund?

Håber i forstår hvad det er jeg vil frem til ;)
Avatar billede Vandreren Novice
20. november 2009 - 12:59 #1
Måske har jeg misforstået dig, men det lyder altså meget simpelt.

Du skal blot lave dine rækker med hyperlinks i html (du kan bruge Word), og sætte den html-fil som baggrund, med "Active Desktop" slået til. Det har man kunnet i Windows siden 98.
Avatar billede moernmik Nybegynder
21. november 2009 - 08:41 #2
Ja, det er jeg klar over, men kan se det ikke er muligt i Windows 7 - er dette korrekt?
Avatar billede tjacob Juniormester
21. november 2009 - 15:22 #3
Ja det er korrekt, det er ikke muligt længere, -var heller ikke i Vista.
ActiveDesktop blev opgivet efter XP SP2, da det brugte for mange systemressourcer og desuden var ustabilt.

Det er blevet erstattet af Windows Sidebar (i Vista) og Windows Desktop Gadgets ( i W7), som tillader alle mulige former for indhold på skrivebordet.
Så du kan sikkert finde en gadget der har denne funktionalitet.
Avatar billede moernmik Nybegynder
21. maj 2010 - 14:11 #4
tjacob, vil du afgive et svar..
Avatar billede tjacob Juniormester
17. august 2010 - 12:53 #5
Faldt lige over denne post.
Beklager forsinkelsen, -må have misset e-mailen i maj.