Avatar billede connynorregaard Nybegynder
20. november 2009 - 10:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 - hvilken skal man vælge

Hej,
Min mand ønsker sig Windows 7, da han absolut ikke skal vide jeg overvejer at give ham dette. Er jeg nødt til at spørge her..

Han ønsker sig Home Premium, vi har allerede Vista (med en forholdsvis ny computer)

Hvis jeg søger på det kommer der følgende:

MM-vision.dk
Windows 7 Home Premium Upgrade 32/64 bit (DK)
849 kr.
Windows 7 OEM Home Premium 32 bit (DK) 769 kr
Windows 7 OEM Home Premium 64 bit (DK) 769 kr

EDBpriser.dk
Microsoft Windows 7 Home Premium (Dansk)
(Opgraderingspakke) 828 kr (happii.dk)

Hvad skal jeg vælge?

Tak
Avatar billede Blandy Praktikant
20. november 2009 - 11:10 #1
Uhh man er nødt til at vide hvad han vil have. Men personligt vil jeg anbefale at det ikke bliver en opgraderings-pakke, men den fulde pakke.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=660398

Hvis i køber den fulde pakke, så har i også en skive, og behøver ikke jeres gamle vista længere. Så er man bedre fremtidsikret;)
Avatar billede connynorregaard Nybegynder
20. november 2009 - 11:16 #2
Det er bare meget ekstra, han har selv nævnt han kan nøjes med opdatering.

Hvad betyder OEM?
Avatar billede Blandy Praktikant
20. november 2009 - 11:24 #3
OEM betyder: "original equipment manufacturer".

Det betyder at det er en version der er opkøbt af et firma, der kan få lov til at producerer og sælge produktet.

Altså OEM er den version andre firmaer køber rettighederne til af Microsoft, for at de kan sælge den videre til forbrugerne.
Avatar billede zagger Juniormester
21. november 2009 - 09:29 #4
Jeg skulle købe Windows 7 til mine forældre, og i den forbindelse skulle jeg også igennem junglen med alle de forskellige versioner. Og det jeg fandt frem til var at OEM-udgaven binder sig til det hardware som den bliver installeret på, hvilket gør at man ikke kan installere den igen hvis man f.eks. køber en ny computer og gerne vil "flytte" sit Windows over på den. Og hver gang man udskifter hardware i sin computer skal man kontakte Microsoft for at få en ny produktnøgle.