Avatar billede mczlimmer Nybegynder
19. november 2009 - 12:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mindske afstand mellem de forskellige artikler i min bibliografi

Hej,

Jeg er løbet ind i endnu et irriterende formkrav, min litteratur liste må kun fylde max 2 sider. Jeg aner ikke hvad det logiske ræsonemant bag er, men det er sådan det er.

Jeg bruger:
\bibliographystyle{daleif}
\bibliography{mybib}

og kan se at der næsten er en hel linje mellem hver artikel, er det muligt at mindske dette mellemrum?

/Rune
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 12:27 #1
Jeg plejer at snyde en smule

\let\oldthebibliography\thebibliography
\renewcommand\thebibliography[1]{%
\oldthebibliography{#1}
\setlength{\itemsep}{5pt plus 3pt minus 2pt}
}

smid det før \bibliography{...}

du kan så lege med værdierne i \setlength, her er den sat til 5pt og kan strække sig op til 3pt og krympe med op til 2pt
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
19. november 2009 - 12:54 #2
Smukt, det vandt mig i første omgang et par artikler uden at ændre på dine tal :-)
smid et svar hvis du vil have point :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 14:56 #3
et svar

Det er jo dog ikke nogen god løsning på langt sigt.

Står de regler nogen steder?
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
23. november 2009 - 19:27 #4
De er desværre meget præcist udpenslet og desuden også fremhævet på den side hvor formkravene kort ridses op :-(

Jeg har endnu ikke mødt nogen der kunne forklare logikken bag (hverken med hensyn til indholdsfortegnelse eller litteraturliste).
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2009 - 22:32 #5
ok. Jeg ville bare gerne læse et sæt af sådanne regler. For vi ahr aldrig selv haft nogen, og jeg ville gerne se hvad I andre bliver udsat for.
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
24. november 2009 - 01:34 #6
http://www.econ.ku.dk/polit/studieordningen/Studieh_ndbogen_2009-10.pdf/Studieh_ndbogen_2009_-_1__udgave__3_.pdf/
nederst s. 63 er vist den officielle kilde (faktisk første gang jeg ser den)...
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 16:48 #7
så er det bare træls hvis man har gjort sit arbejde grundigt og derfor har en lang litteraturliste.

Der er vist generelt nogle underlige krav i økonomi.

Hos os er der til specialer i mat-øk, kun nogle krav til forsiden, samt:

Specialet skal forsynes med et resume på engelsk. Specialets titel skal foreligge på dansk og engelsk. Ved bedømmelse af specialet skal der ud over det faglige indhold også lægges vægt på den studerendes stave- og formuleringsevne.
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
24. november 2009 - 17:28 #8
Vi er fuldstændig enige! Min vejleder er iøvrigt også enig, men det er ikke ham der kontrollerer om formkravene overholdes så det hjælper lige lidt :-(

Men jeg tror nu nok at jeg har fået klemt det så meget sammen at det kan være der :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 17:49 #9
Tror jeg vil henvise egne brugere til denne, så de kan se hvad de går glip af hos os.

Jeg går meget mere ind for guidelines end regler. Altså hvor man skriver hvordan man gerne vil have at det skal være, men hvor man giver folk mulighed for at afvige fra det.