Avatar billede webroel Nybegynder
18. november 2009 - 20:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel problem

Sagen er, at mit Excel pludselig er holdt op med at virke!

Det har virket upåklageligt førhen, men i dag da jeg startede det op, fik jeg følgende meddelelse:

----------------------------------------
Microsoft Excel er holdt op med at fungere.

Windows kan søge online efter en løsning på problemet og forsøge at gendanne dine oplysninger.

- Søg efter en løsning på internettet, og luk programmet
- Luk programmet
-----------------------------------------

Desuden kan jeg nederst vælge en Problemdetaljer der består af følgende:

    Problemsignatur:
    Navn på problemhændelse: APPCRASH
    Programnavn: EXCEL.EXE
    Programversion: 12.0.6514.5000
    Tidsstempel for program: 4a89db07
    Fejlmodulnavn: mso.dll
    Fejlmodulversion: 12.0.6320.5000
    Tidsstempel for fejlmodul: 485ae817
    Undtagelseskode: c0000005
    Undtagelsesforskydning: 009296a1
    OS-version: 6.0.6002.2.2.0.768.3
    Landestandard-id: 1030

    Flere oplysninger om problemet:
    LCID: 1030
    Brand: Office12Crash
    skulcid: 1030

    Læs erklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger:
    http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0406

Det har jeg prøvet:
- Afinstaller hele office pakken, for derefter at installere igen --> ingen ændring
- Søgt efter en løsning på internettet (den foreslog mig at køre Windows Update, hvilket førte til 18 opdateringer) --> ingen ændring.

Forløbet:
Brugte Excel uden problemer tirsdag aften, lukkede det ned. Startede computeren op onsdag morgen, og installerede en opdatering til flash player som poppede op. Derefter virkede Excel ikke.

Den når lige at starte programmet op (uanset om jeg starter det from scratch, eller ved at åbne en fil), og inden jeg kan nå at gøre noget, kommer den dialogboks frem med, at programmet er holdt op med at fungere.

Jeg har ingen problemer med de øvrige Office Programmer, det er udelukkende Excel der ikke fatter noget, og jeg er rimelig afhængig af Excel på mit studie...

Help needed...! :D

NB: Forøvrigt har jeg også prøvet at afinstallere alt hvad der hedder flash player, men heller ikke det hjalp...!
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2009 - 08:39 #1
Har du hentet Microsoft Office opdateringer?
Så der lå en validation fil til office 2007 på Windows update for et par dage siden. Kan det være den der laver balladen??
Avatar billede webroel Nybegynder
19. november 2009 - 10:11 #2
Før Excel problemet opstod, havde jeg ikke hentet nogen opdateringer.

Da problemet opstod, valgte jeg den første af de to valgmuligheder jeg havde: "Søg efter en løsning på internettet, og luk programmet", hvorefter jeg fik et svar om, at problemet muligvis kunne løses ved at køre en Windows Update, hvilket jeg så prøvede. Den hentede 18 opdateringer, men lige lidt hjalp det.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2009 - 10:50 #3
Du må prøve at systemgendanne, eller køre chkdsk.
Avatar billede webroel Nybegynder
21. september 2010 - 22:16 #4
Problemet løst igennem regedit