Avatar billede ngr Praktikant
17. november 2009 - 13:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til afmontering af motherboard på¨bærbar - Østjylland

Strømforsyningsstikket bag på min MSI er gået i stykker, og jeg har fået at vide, at den bedste løsning er at få Traderjoe til at ordne det. Men det er naturligvis nemmere og billigere, hvis man kun sender motherboardet.
Så jeg søger en, som kan afmontere mb og sætte det i igen, når det kommer tilbage.
Hvis du oven i købet kan skifte strømstikket, så  vil det da være helt super.
Betalingen kan vi vel finde ud af.
Avatar billede jps2mt Nybegynder
17. november 2009 - 14:38 #1
Kan Skanderborg gå an??

Hvad model MSI er det og hvordan ser stikket ud??

Kan helt afgjort de-/montere boardet og afhængig af hvad slags stik det er så kan jeg også skifte det...

Du kan evt. sende billede til mig på morten@trab.dk hvis du har et, af stikket :)
Avatar billede ngr Praktikant
17. november 2009 - 19:43 #2
Ja, Skanderborg er da en dejlig by.
Ifølge kvitteringen er det en MSI Megabook EX700 - 17"
Stikket sidder på bagkanten, helt ude i højre side. Det er bare et hul i chassis'et, og inde i det sidder der en blank "pind", som engang sad i midten, så hunstikket kunne gå ind over det, men nu er bøjet ud til siden.
Og hunstikket (på strømforsyningsledningen): Rundt, blank, men den yderste mm. er af plastic.
Er det stikket på bagsiden, du vil have billede af?
Mvh
Avatar billede jps2mt Nybegynder
17. november 2009 - 19:49 #3
Det lyder umiddelbart til at være et af de gængse stik.

Noget ala det her (altså indmaden i hullet)?!
http://www.elsupply.dk/?Gid=569&VNr=5208B

Hvis jeg kan fremskaffe et magen til så kan jeg sagtens lave det for dig...

Det kan vel klares for 500,- + et stik..
Avatar billede ngr Praktikant
17. november 2009 - 20:18 #4
Jeg kan slet ikke se, hvad det er for noget, men som sagt er der bare et hul i plasticen, og inde i det sidder denne blanke pind. Og det er ikke sådan, at et stykke af chassiset "hører til" stikket og kan tages ud. Der er bare dette hul.
Er det forståeligt?
Avatar billede jps2mt Nybegynder
17. november 2009 - 21:23 #5
Jeps..
Avatar billede ngr Praktikant
17. november 2009 - 21:48 #6
så hvad nu?
Avatar billede jps2mt Nybegynder
18. november 2009 - 11:12 #7
Du kan skrive til mig på min mail, morten@trab.dk, så finder vi lige ud af at få den hjem til mig :)