Avatar billede vejmand Juniormester
17. november 2009 - 04:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Billede hakker

Når jeg forsøger at se et indslag på denne side: http://www.tvmidtvest.dk/magasinarkiv/ind%20i%20varmen hakker filmen voldsomt. Indslaget kommer som enkelte stil-billeder, lyden fungerer ok.
Jeg har opdateret driveren til grafikkortet uden det har hjulpet.
Cpu står på 100%, (hovedsagelig iexplore.exe) når jeg forsøger at se et indslag.
Jeg har fundet/læst noget om codecs på nettet, men ikke noget om hvad jeg måske mangler, og hvordan jeg installerer det.

XP Home, IE8, 2GB ram, 6MB forbindelse
Spørg endelig, hvis i skal bruge flere oplysninger.

Håber på nogle gode råd.  :-)
17. november 2009 - 06:59 #1
(På alle tidspunkter af døgnet ?)
Avatar billede vejmand Juniormester
17. november 2009 - 07:29 #2
Ja, det er ligegyldig hvornår.....
Avatar billede vejmand Juniormester
17. november 2009 - 07:30 #3
PS: Det virker fint på min arbejds-pc, så det er et lokalt problem på min hjemme-pc.....
Avatar billede Little Helper Seniormester
17. november 2009 - 08:14 #4
Tror ikke på det er Codecs da jeg har en standard Windows Media Player og aldrig har hentet codecs selv. Og hos mig køre den fint.
Måske et forslag prøv med firefox og se om du stadig har problemet måske er det din browser ikke fordi det er en løsning men så ved du måske problemet er her eller netop ikke. Eller Hj-klik over mediet der afspilles og vælg indstillinger og sæt skærmacc. ned.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. november 2009 - 12:02 #5
Jeg har nu prøvet Firefox, det er det samme. Så er det bare Firefox.exe som bruger al CPU.
Hvis jeg starter klippet inden jeg åbner joblisten, varer det længe inden joblisten kommer frem, når jeg klikker på den.
Alt reagerer meget langsomt, når jeg forsøger at afspille et klip.
Jeg har prøvet at afspille både i Flash Player og WMP, det er det samme.
Jeg har prøvet at sætte skærmaccelerator i WMP ned, det er det samme.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. november 2009 - 13:30 #6
Når jeg prøver at afspille i WMP, så går det godt de første ca. 10 sek.
Det fik mig til at tro det var noget med bufferlager.
Gik ind i indstilliner, og ændrede fra Brug standardindstillinger for lagring i buffer til Gem 60 sekunders indhold i bufferen
Det hjalp heller ikke, jeg er godt nok lidt på bar bund her.....
Avatar billede vejmand Juniormester
17. november 2009 - 14:34 #7
Jeg har nu fundet en farbar vej, omend det ikke er optimal:
Jeg har ændret Forbindelseshadtighed i WMP til DSL/Kabel 256 kbps og sat bufferlagring til 60 sek.
Jeg kan ikke få lov til at ændre bufferlagring til mere end 60 sek. aner ikke hvorfor.
Jeg synes også det er underligt at jeg skal nedsætte Forbindelseshadtighed, men pyt, bare det funker.

Klippet kan nu afspilles flydende, dog i en lidt dårlig kvalitet, men brugbart.

Send svar, så får i pointene for at forsøge.  :-)
18. november 2009 - 07:04 #8
Ping...
(Måske en lille smule - deles med andre ...)
Avatar billede vejmand Juniormester
23. november 2009 - 18:00 #9
kaffefisk, sender du også lige et svar?
Avatar billede vejmand Juniormester
05. december 2009 - 23:57 #10
Okay, formoder at kaffefisk ikke ønsker point.  :-)
Avatar billede joestalin Nybegynder
06. november 2010 - 07:57 #11
Jeg har sammme problem uden pcén, den køre fra NAS til EVA til TV men igen de 10 første sec går fint og så ellers hver 30 sec, jeg kan bare ikke indstille noget bufferlager nogen steder :(