Avatar billede tummes1983 Mester
16. november 2009 - 11:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning

Hej

Jeg har brug for hjælp.

Jeg har fået denne opgave på mit arbejde.

Jeg arbejder i en kæde hvor der er 7 butikker.

Det er nu meningen at alle butikker skal have TV skærme hængende, som alle synkront skal vise filmklip eller en billedserie.

Hvordan løser jeg dette?

Jeg kan godt finde ud af at sætte TV'erne sammen med HDMI spilttere, det er mere hvordan jeg gør sådan at alle TV'er i alle butikker viser det samme - og at jeg kan skifte det de viser centralt.

Pft.

Thomas
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2009 - 11:24 #1
ved ikke noget om det men du kunne jo prøve med programmet

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

m.v.h
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. november 2009 - 11:51 #2
Tror ikke teamviewer er optimalt til dette brug.

Tør man spørge om, hvorfor der skal vises det samme synkront i alle 7 butikker?

En mulighed kunne være at sætte en pc op i hver butik, der streamer en video fra en central server. Så kan du bare skifte video-streamen centralt, og så burde det vel være nok.
Avatar billede tummes1983 Mester
16. november 2009 - 12:02 #3
Hej

Nej, det er ikke nødvendigt at det er synkront i alle butikker, men de skal bare vise det samme.

Søger den nemmeste og mest hensigtmæssige løsning.

Har også overvejet om det kan lade dig gøre med en PS3 i hver butiker, og at de så streamer fra Orb...
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. november 2009 - 12:06 #4
Jeg kender ikke Orb, men løsningen med en PS3 er ret ligetil, mig bekendt. :)
Avatar billede telly Nybegynder
16. november 2009 - 13:23 #5
Det du søger er et device der kan streame det du ønsker at vise vha. Multicast.

Hvis du har et netværk mellem de 7 lokationer kan du streame gennem det. I princippet kan noget så simpelt som VLC afspilleren (freeware program) streame video og afspille video.
Avatar billede tummes1983 Mester
04. juni 2010 - 09:12 #6
Send et svar, så får du point...
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2010 - 17:19 #7
er det mig du mener