Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
16. november 2009 - 09:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Søger freeware program til redigering af WMA

Hej

Jeg søger et freeware program der kan redigere i WMA-filer

Det skal kunne "merge" to filer til én, samt kunne klippe nogle secs ud af slutningen på en anden fil.

Det skal være freeware (gider ikke en masse demo-sjov der ik blir ved med at fungere), og så skal det ikke være så dårligt at fx de to filer der skal køres sammen kommer til at fylde ~100 mb (de fylder knap 8 i alt hver for sig)
Avatar billede flashion Nybegynder
16. november 2009 - 09:41 #1
Windows Movie Maker,

Det er vist standard på de fleste på Windows maskiner. Der er en masse gode ting :)
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
16. november 2009 - 10:02 #2
Hvordan skal det lige bruges?

Jeg har leget lidt med det nu...
- nyt projekt
- Importer til samling (de to lydklip)
- Markeret begge og trykket "Føj til tidslinje"
- Gemt projekt
- Forsøgt at gemme filen som WMA (lykkedes ikke) og derefter afspille filen i winamp (uden held)
Avatar billede flashion Nybegynder
16. november 2009 - 10:24 #3
Hvis det bare er lydklip kan du også bruge AudaCity
http://audacity.sourceforge.net/
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
16. november 2009 - 10:30 #4
flashion - og hvordan skal jeg bruge det?
Det er et af de utallige småprogrammer jeg har haft installeret uden held... :/

Jeg forsøgte dog igen, da jeg ikke kunne huske hvorfor jeg ik ku bruge det.

Når jeg forsøger at åbne wma-filen skriver den

"Fejl ved import
C:\blbhalbblah\filnavn.WMA, is an Windows Media Audio file. Audacity cannot open this type of file due to patent restrictions.
You need to novert it to a supperted audio format".

------

For lige at opridse mit problem.

I forbindelse med vi er ved at skrive et projekt foretager vi nogle interviews, der optages på diktafon i WMA format.

Indtil videre er der behov for at klippe ca. fem sekunder af slutningen ud af det ene, samt at "smelte" / "merge" to andre wma-filer sammen.

Jeg søger enten:
1. Et freeware program der kan gøre det ved WMA-filer
2. Et freeware program der kan gøre det ved MP3 filer - forudsat nogle kan nævne et andet freewareprogram der kan konvertere fra WMA til MP3.
Avatar billede flashion Nybegynder
16. november 2009 - 11:24 #5
http://www.wma-mp3-converter.net/
Det burde vist kunne konvertere. Har ikke prøvet det, fandt det bare lige hurtigt.
Så kan AudaCity godt bruges. Har ikke brugt det så meget. Men prøver lige at hjælpe:
1. Du smider bare lyd filerne ind.
2. De ligger vist på hvert sit "lag"
3: Du klipper det væk du ikke skal bruge
3.2: Marker stykket der skal væk og klip på "saksen"
4: ryk rundt på de to filer til det passer
5: gem/eksporter til det format du/i vil have

Hvis du/i skal gemme som mp3 så følg den her "guide":
http://audacity.sourceforge.net/help/faq?s=install&item=lame-mp3

Det burde meget gerne virke på den måde :)
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
16. november 2009 - 11:44 #6
flashion - wma-mp3-converter er bare et shareware / demo.

"During the trail peried, you are only able to convert 60% of file. If you would like to cancel this limitation, please registry it"

ARGH!
Avatar billede flashion Nybegynder
16. november 2009 - 12:20 #7
ja okay, søgte bare på google og tog den første.
Søgte på wma to mp3.
Prøv at søg på noget i den stil :)
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
16. november 2009 - 13:12 #8
flashion - Well, jeg har prøvet at være igennem google "helved" ;)
Årsagen til at jeg opretter et spørgsmål her er netop at jeg håber på en kan fortælle mig et helt bestemt program der kan løse opgaven!
Jeg har indtil videre haft hentet og installeret 10+ programmer som så enten ikke kunne det jeg har brug for, eller var begrænsede demo-versioner.

Så derfor...

Søger jeg enten:
1. Et freeware program der kan gøre det ved WMA-filer
2. Et freeware program der kan gøre det ved MP3 filer - forudsat nogle kan nævne et andet freewareprogram der kan konvertere fra WMA til MP3.

Programmet skal kunne klippe ca. fem sekunder af slutningen ud af det ene, samt at "smelte" / "merge" to andre wma-filer sammen.
Avatar billede falster Ekspert
16. november 2009 - 15:03 #9
2. må være opfyldt med Audacity (jf. flahion og bemærk copy-paste funktionen, når man har flere udgaver af programmet kørende på én gang med hver sit lydklip) suppleret med Free Mp3 Wma Converter her

http://www.koyotesoft.com/indexEn.html
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
17. november 2009 - 08:09 #10
flashion og falster... Så lykkedes det sgu! MANGE tak for hjælpen til jer begge! Kan I begge to komme med et svar sådan jeg kan dele points, eller?
Avatar billede flashion Nybegynder
17. november 2009 - 11:30 #11
Sådan, godt det lykkedes :)
Avatar billede falster Ekspert
17. november 2009 - 11:50 #12
Ditto. Flashion har fortjent dem - jeg står over :-)
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
03. december 2009 - 21:08 #13
Hvordan konverterer jeg så FRA mp3 til wma?

Det burde "Free Mp3 Wma Converter" også være i stand til så vidt jeg kan se...

Se fx her: http://www.askdavetaylor.com/how_do_i_convert_mp3_audio_files_to_wma.html

Problemet er bare at de tre-fire udgaver jeg nu har prøvet at hente fra nettet IKKE har den mulighed at man kan sætte output til WMA?
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
04. december 2009 - 08:26 #14
Har fundet ud af det...