Avatar billede MLoegager Nybegynder
14. november 2009 - 18:01 Der er 5 kommentarer

TDC Box (Sagem 3504) og Linksys range expander (WRE54G)

For at forbedre internet dækningen på første sal, vil jeg gerne kunne sætte en range expander op, som skal forstærke signalet fra TDC box'en.

Jeg kan få Linksys'en konfigureret, og jeg kan se den er registreret på TDC Box'en ved at spotte at dens MAC adresse er på listen

Men underligt nok kan jeg ikke få maskinerne til at se dette forstærkede signal, dvs de 3 pc'ere der står på etagen kan ikke gøre brug af access pointet

Linksys'en ser heller ikke ud til at være i brug (begge blå lamper lyser fast, altså ikke nogen blink for aktivitet)

Er der nogle derude der har erfaring med at kombinere de to elementer; Linksys og TDCs box???

Al hjælp modtages med glæde
Avatar billede osigaard Nybegynder
14. november 2009 - 21:15 #1
"Jeg kan få Linksys'en konfigureret, og jeg kan se den er registreret på TDC Box'en ved at spotte at dens MAC adresse er på listen"
Hvorledes er linksys forbundet til TDC Box ?
1. "TDC-Boks" LAN til "Linksys" WAN  ?
2. "TDC-Boks" LAN til "Linksys" LAN  ?

Der skal kables som 2. Altså kabel fra en LAN port på "TDC-Boks" til en LAN port på "Linksys"
Alt DHCP mæssig skal klares af "TDC-Boks", således at "Linksys" blot fungerer som en trådløs Switch/AP
Avatar billede MLoegager Nybegynder
15. november 2009 - 11:02 #2
Kan godt fælge din tankegang, men det er en wireless repeater, og ikke en router, så der er slet ikke DHCP styring eller lignende

Så det er desværre ikke det... Men IP adresse snakken er relevant, idet jeg skal tildele repeateren en adresse (den er født med 192.168.1.240)
Dét har jeg så fundet en Canadisk website der kommenterer at Sagem boksen kun kan li' ting i ranget 192.168.1.0 - 192.168.1.31. Men selv om jeg giver den en adresse i det range er der stadig intet liv

Flere gode forslag modtages med glæde, tak for skuddet :-)
Avatar billede MLoegager Nybegynder
15. november 2009 - 11:05 #3
Hov, glemte at svare på dit spørgsmål; det er en trådløs enhed og som sådan er den jo ikke kablet (omend der er en kabel indgang, men det er kun til konfigurering så vidt jeg kan forstå)
Avatar billede osigaard Nybegynder
15. november 2009 - 12:51 #4
Manual til Linksys range expander (WRE54G)
http://downloads.linksysbycisco.com/downloads/WRE54G-V2_ug,0.pdf
Datablad for Linksys range expander (WRE54G)
http://downloads.linksysbycisco.com/downloads/WRE54G_V10_DS_A-WEB.pdf
Hjemmeside for Linksys range expander (WRE54G)
http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WRE54G
Avatar billede help2day Nybegynder
09. marts 2010 - 09:05 #5
Ip range på TDC Box Sagem er

192.168.1.10 til 192.168.1.99 automatisk tildelt ip.

alt over 192.168.1.100 er til fast konfiugering af enheder, som yderligere accespoint, printere, eller lignende server.

accespoint skal sættes op i bridget mode, og skal også sættes op, med samme netværks navn og nøgle.

Hvis man sætter en router op som Bridge Client, så skal man slet ikke tildele ip. man skal bare huske at netværks navn på tdc box, og netværksnøgle skal bruges i accespoint / router.

Har det selv til at virke på en asus router op imod en tdc box, sagem fast 3504