Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
14. november 2009 - 11:03 Der er 2 kommentarer

Fremhæv celle der skal udfyldes

Hej,
Jeg har et excel dokument, hvor der er nogle celler der altid skal udfyldes. Kan jeg på en eller anden måde fremhæve disse celler, fx ved at lave en anden farve på cellen eller lign.

Det er dog et krav at fremhævingen ikke kommer med når dokumentet udskrives,

På Forhånd Tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2009 - 12:25 #1
Har du en bestemt rækkefølge du skriver i cellerne hver gang?
Hvis ud har, tror jeg en makro kan lede dig fra den ene celle til den anden. Så behøver du ikke selv at markere før du skriver. Men jeg er ikke en ørn til det, så jeg håber du får hjælp til det. Mit indlæg var kun en ide til det.
Giv en bekrivelse om hvordan du arbejder i arket, og så ser vi hvad der bliver budt ind med.
Avatar billede panebb Novice
15. november 2009 - 18:40 #2
Du kan også lave en betinget formattering som giver cellerne en farve. Lad betingelsen være tom celle = farve. Nå du så skriver i cellen ændres den til hvid/uden farve.