Avatar billede pade2204 Nybegynder
14. november 2009 - 01:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Samsung T240 har laver gul baggrund, burde være hvid

Hej Eksperter,

Jeg har et mystisk problem.

Når jeg åbner et billede i Windows' (både i Vista og Win7) fotofremviser, så fremstår billedet med en hvid baggrund, med en gul-agtig hvid farve.

Det er kun når jeg åbner billeder i det program.

Skærmen viser fint hvid i paint, hjemmesider/firefox osv.

Hvorfor kan den ikke vise hvid men en gullig-hvid i Fotofremviseren ?

Har prøvet at installere de drivere windows 7 foreslår.

Tak på forhånd
Avatar billede mall Nybegynder
14. november 2009 - 03:15 #1
Du skal ind i din skærms farvehåndtering og ændre profil..
Avatar billede pade2204 Nybegynder
14. november 2009 - 09:51 #2
På selve skærmen ??

For det er jo ikke fordi dne ikke kan vise hvide, for det fungerer jo alle andre steder, og sågar også i andre billedprogrammer.
Avatar billede mall Nybegynder
14. november 2009 - 12:26 #3
Du skal derind hvor du kan ændre din skærmopløsning.. Derinde klikker du på avancerede indstillinger og bagefter fanen farvestyring.. Tryk på knappen og vælg din skærm under enheder..
Avatar billede mall Nybegynder
14. november 2009 - 12:51 #4
Og for lige at svarer på det sidste..
Så er det fordi Windows læser farverne på dets egen måde, billedprogrammerne på en anden og browserne på en tredje.. De har alle sammen indbyggede farveprofiler som træder i kraft når du åbner programmet.. Så vidt jeg har forstået..
Avatar billede pade2204 Nybegynder
15. november 2009 - 09:59 #5
uden at lyde heelt retarded, så når jeg har valgt min skærm, kommer der en profil op, hvad gør jeg så efterfølgende ?

Jeg vil nødig ha den vælger den forkerte farveprofil all over.

:-)

tak for hjælpen iøvrigt.
Avatar billede jj-8000 Nybegynder
04. december 2009 - 18:50 #6
Hej alle sammen.

Jeg kommenterer lige denne tråd, da jeg har samme problem som pade2204. Dog har jeg en T220 skærm og kører Vista 64-bit, men problematikken er sikkert den samme.

Jeg har også fulgt rådet om at vælge farveprofil, men jeg mangler ligesom en form for bekræftelse fra systemet på at den husker mit valg. Den eneste mulighed jeg ser, er at trykke (luk), efter at jeg har valgt min skærmenhed og "samsung natural color pro 1.0 ICM"-profil.

Men når jeg så lukker og går ind og tjekker om systemet husker mit valg, så er der intet sket. Min skærm er stadig ikke sat som standard?

Er der nogle, der kan hjælpe/guide igennem dette irriterende problem?

På forhånd tak!!
Avatar billede pade2204 Nybegynder
05. december 2009 - 12:45 #7
ja, jeg er også lost dernde. Ved ikke helt hvad jeg skal gøre og ikke gøre.

Men hvorfor er der problemer med Samsung skærme ang dette ?
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
04. juli 2010 - 14:46 #8
Nu ved jeg god det er 7 måneder siden der sidst blev skrevet på denne tråd Men fik du løst dit problem?

Hvis ikke. Så kan jeg fortælle dig, at jeg har præcis samme skærm som dig, og havde præcis samme problem i Windows 7. Jeg løste problemet ved at følge denne guide: http://www.mydigitallife.info/2007/07/11/windows-vista-photo-gallery-yellow-tint-background-problem/

Håber også det virker for dig.

Grunden til at jeg vælger at svare på tråden, er at jeg fandt den på google da jeg søgte efter en løsning, og hvis andre i fremtiden finder samme tråd. Så vil det være rart for dem at de her får en mulig løsning :)

Håber det virker for dig :)
Avatar billede pissed_squirrel Nybegynder
23. januar 2011 - 17:10 #9
Jeg løste problemet, ved bare at afinstallere driverne til skærmen. De normale P&P drivere fungerer ganske fint