Avatar billede Thomasme Nybegynder
13. november 2009 - 22:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke oprette forbindelse efter reinstallation af windows xp

Hej

Min computer blev for ca. en uge siden inficeret med virut. Jeg læste forskellige steder at den eneste mulighed var at slette alt på harddisken og geninstallere windows, så det gjorde jeg. Jeg brugte et program der hedder killdisk.

Nu har jeg geninstalleret windows (xp). Men computeren vil ikke på nettet.

Jeg har prøvet at køre en netværksdiagnosticering, hvor computeren hverken kan finde modemer eller netværkskort

Er det muligt at jeg er kommet til at slette nogle vigtige filer i den forbindelse?

Nogen idéer?
13. november 2009 - 22:27 #1
Velkommen til E. ...

99% sikker på at du mangler DRIVERPAKKER til din HARDWARE !!!

Og det er sansynligvis ikke kun netværksdelen; se i ENHEDSHÅNDTERINGEN...

(Læs også her -> http://www.eksperten.dk/guide/1104)
Avatar billede tiger_dk Mester
13. november 2009 - 22:28 #2
prøv at lav en repair http://www.helgec.dk/xp-repair.html , så prøv at vent tilbage og fortæl om det virker !
13. november 2009 - 22:46 #3
(Det REPAIR halløj hjælper da ikke en dyt hvis der slet ikke er driverpakker til LAN ???)
Avatar billede Thomasme Nybegynder
13. november 2009 - 22:58 #4
Undskyld min uvidenhed, men hvor finder jeg enhedshåndteringen?
Avatar billede Thomasme Nybegynder
13. november 2009 - 23:01 #5
Nu har jeg fundet det - spørgsmålet er hvordan jeg skal tolke det jeg ser?
13. november 2009 - 23:11 #6
Fabrikat, type, model på PC'en ?

Så ka' jeg/vi guide dig...
13. november 2009 - 23:12 #7
I ENHEDSHÅNDTERINEGN er der vel flere elementer med GULT makering ved ?
Det er dem vi/du skal finde driver til ...
Avatar billede Thomasme Nybegynder
13. november 2009 - 23:15 #8
Jeg tror muligvis jeg har en driver cd som fulgte med computeren. Prøver den og vender tilbage hvis det ikke virker

Tak for hjælpen indtil videre!
13. november 2009 - 23:27 #9
Se - det kunne jo være smart *S* ...

Men HUSK alt det med WindowsUpdate, ServicePack, Sikkerhedsprogrammer + opdatering af samme, ..., ...
Avatar billede Thomasme Nybegynder
13. november 2009 - 23:38 #10
Det ser ud til at virke. Jeg havde slet ikke tænkt over at en killdisk selvfølgelig også ville slette alle driverne..

Jeg er i gang med at hente service pack 3 og avg, så det burde være i orden.
13. november 2009 - 23:44 #11
+ efterfølgende MANGE opdateringer bla. IE8 + opdateringer...
Sikkerhedsprogrammer ->
http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/

Check også her -> http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/
13. november 2009 - 23:44 #12
Jooooo - det er ikke lige gennemført på en times tid med det hele *S* ...
Avatar billede Thomasme Nybegynder
14. november 2009 - 00:04 #13
Nej det har været en yderst tidskrævende virut..

Mange tak for hjælpen! Uden ville jeg højst sandsynligt stadig sidde og rive mig i håret..
14. november 2009 - 08:28 #14
Ping...
(Det var et [svar]...)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4
Avatar billede Thomasme Nybegynder
14. november 2009 - 17:40 #15
Smart... Undskyld - det er mit første spørgsmål her på siden