Avatar billede mostcrazy Nybegynder
12. november 2009 - 00:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gruppere ark

Hej,

For tiden leger jeg lidt med, at lave lidt redskaber til, at styre økonomien i privaten. Blandt de værktøjer er det velkendte budget. Udfordringen for mig er, at jeg har to ark hvor det ene indeholder selve budget og det andet realiserede omkostninger.
Nu vil jeg så gerne have lavet det så smart, at hvis jeg nu tilføjer en ny post i budgettet, så bliver denne post automatisk oprettet i arket med realiserede omkostninger også.

Hvis man grupperer de to ark, så er det muligt, at få dem til at spejle sig i hinanden når der sker ændringer. Det er dog ikke helt optimalt hvis jeg nu kun ønsker at rette i nogle af beløbene, så skal en realiseret omkostning jo ikke også rette den modsvarende budgetpost.
Kort sagt, så skal de to ark spejle sig i hinanden med undtagelse af de områder som indeholder de indtastede beløb.

Et lille hjørne af regnearket kan ses her: http://peecee.dk/upload/view/202931

Hvis muligt, så vil jeg helst undgå VBA for at løse problemet, men det kan bruges som sidste udvej.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. november 2009 - 05:10 #1
En "husmandsløsning" kunne være at gruppere de to ark, tilføje ny post, og så ophæve grupperingen igen.

Jeg ved godt det ikke er optimalt, men jeg tror der skal bruges VBA ellers. (Og det kan jeg ikke finde ud af)  :-)
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
23. januar 2010 - 21:56 #2
Der kom ingen løsning på dette og jeg lukker derfor.