Avatar billede kaspersoendergaard Nybegynder
11. november 2009 - 20:27 Der er 7 kommentarer

Trådløs internet virker ikke.

Hej alle.

Jeg er for 10 dage siden, ca. flytter ind i min egen lejlighed i Aalborg. Jeg har så købet 25mbit internet fra Stofa, hvor jeg fik sådan et modem med, hvor jeg kører med et stik fra modemmet, som går ind i min computer.

Så her igår købte jeg en router til trådløs internet:
http://www.getmore.dk/køb-d-link-rangebooster-n-650-router-dir-635-billig/trådløs-router/dir-635~e_112714_p.html

Jeg har koblet min router, til min trådløs router, også har jeg via min trådløs router, sat stik i min pc, bare for at teste om det virkede. Det gjorde det. så tog jeg stikket ud af computeren for at se om den kunne arbejde videre trådløst. Det kunne den ikke. Jeg er fuldstændig blank hvad det angår tilkobling af trådløst internet. Er der én som kan hjælpe mig med at få det op og kører? Det belønnes det med mange point. For jeg er træt af at sidde det samme sted med min computer.

Jeg har hørt lidt om at man skal bruge et N kort til sin PC? Kan det passe, og hvis det kan passe, hvad for ét skal jeg så købe? Og hvad skal jeg gøre efter følgende?

De venligste hilsner
Kasper Søndergaard
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2009 - 21:07 #1
de fleste routere køre også med b/g standard, så det er næppe problemet.
1) du skal (med kabel) tilgå router og sætte det trådløse net op (med ssid, kryptering)
2) du skal sætte dit trådløse netkort på pc'en op med samme data (ssid og kryptering).
Avatar billede 220661 Ekspert
11. november 2009 - 21:08 #2
Hej Kasper.
Har du forsøgt at slukke dit udstyr et stykke tid (ca 20 sek), og så starte op igen?
Avatar billede serverservice Praktikant
11. november 2009 - 22:07 #3
Jeg kan lige tilføje til hvad claes57 skriver.

Du skal have et trådløst netkort f.x som usb, pci eller hvad du har lyst til - ex. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=zyxel+nwd-271n&sp=all&pid=511501

Der finde forskellige teknologier/hastigheder , b/g og n
b=11mbit
g=54Mbit
n=150/300 Mbit
Avatar billede serverservice Praktikant
11. november 2009 - 22:12 #4
Her er meget udførligt beskrevet hvordan du sætter trådløst netværk op men det står også i manualen til routeren http://www.eksperten.dk/guide/1279
Avatar billede kaspersoendergaard Nybegynder
12. november 2009 - 09:20 #5
Tak for jeres inputs.

Jeg er så langt ude, omkring min viden om dette emne, at jeg ikke rigtig forstår noget af det i skriver. Det eneste jeg sådan lige forstår er, at jeg skal købe sådan én her:
http://www.pricerunner.dk/pl/117-905147/Netvaerkskort/D-Link-Wireless-N-USB-2.0-(DWA-140)-IEEE-802.11b-g-n-Sammenlign-Priser

Kan det ikke passe? Derudover så forstår jeg slet ikke hvad jeg skal gøre, det kan godt være i skriver jeg skal gøre det og det. Ssid og hvad vi skriver. I skriver hvad det er, men ved ikke hvad jeg skal bruge det til? Så længe jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre, for at det bliver som i skriver..

Med venlig hilsen
Kasper Søndergaard
Avatar billede kaspersoendergaard Nybegynder
29. april 2011 - 20:45 #6
serverservice, send et svar ind og du får nogle point. Du er den der har hjulpet mig bedst! ;o)
Avatar billede serverservice Praktikant
29. april 2011 - 21:18 #7
Hej KasperS.

det vi har forklaret kræver en grundlæggende viden om router teknologi og tror ikke du er den baggrund for at forstå alt.

Men det er ret svært som tekniker når folk spørger om hjælp til et IT problem - det er svært ikke at svare med en teknisk forklaring . Så hvis du ikke kan f¨å det til at virke kunne du finde en tekniker til at hjælpe . Det er ikke noget at bruge 3 måneder på noget for at lave det selv - når en god tekniker kan lave det på 1 time. ...

Det var bare et godt råd og trænger ikke til point ...Dennis