Avatar billede giplon Nybegynder
11. november 2009 - 11:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Plads problemer

Hej Experter
Jeg synes at min harddisk bliver fyldt voldsomt op!Selve HD er på 140GB men tiltrods for at jeg "kun" har Vista og office 2007 og et par enkelte spil liggende på maskinen har jeg kun 18 GB tilbage. På min sekundære pc der ligeledes har en HD på 146 GB og stort set liggger inde med sammen proframmer har jeg 16 GB ledigt men her kører jeg Win XP

fylder Vista så meget eller mangler jeg at slette en masse programopdateringer ??
Avatar billede mc_fly Nybegynder
11. november 2009 - 13:15 #1
Det lyder da lidt sært at du bruger så meget plads til så få ting.
Prøv at se om du ikke har en mappe der fylder en masse, så som din billedemappe eller lign.
Avatar billede Blandy Praktikant
11. november 2009 - 14:20 #2
Prøv med en diskoprydning. Derefter se efter unødige programmer som evt fulgte med maskinen. F.eks hp kommer med en masse møg-programmer.
Men alt i alt med vista plus dine spil, så burde det ikke fylde 100 Gb. I så fald er det nogle voldsome simulator spil du har på maskinen. Tjek mappen programmer igennem, og se hvad der er unødvendigt.
Avatar billede giplon Nybegynder
11. november 2009 - 15:03 #3
Jeg har kørt disk oprydning og CCleaner der ryder op i manglende programstumper og registreringsdatabase og jeg kører speedoptimizer men lige meget hjælper det
!!
11. november 2009 - 17:28 #4
Microsofts Vista:
1. Højreklik på >Computer >Egenskaber.
2. Klik på > Avancerede system indstillinger"> og vælg > System beskyttelses > fanen fra menuen.
3. Fjern fluebenet ved drev C og tryk OK.
4. Åben start menuen og søg på > Diskoprydning.
5. Vent på at diskoprydning får arbejdet færdig.
6. Klik på fanen > Flere indstillinger.
7. I feltet Systemgendannelse, klik på > Ryd op.
8. Luk nu vinduerne og genstart computeren.
9. Aktiver Systemgendannelse på samme måde du deaktiverede det.
Avatar billede giplon Nybegynder
12. november 2009 - 09:03 #5
Tak Larry det hjalp lidt
Avatar billede giplon Nybegynder
12. november 2009 - 09:05 #6
Pinligt min søn havde læst alle vore cd ind på PC'en = 50 GB!
den burde jeg have luret selv ;-)
12. november 2009 - 11:54 #7
Ping...
(Det var et [svar]...)
01. december 2009 - 21:44 #8
Ping[2]...