Avatar billede schedler Nybegynder
10. november 2009 - 14:26 Der er 9 kommentarer

Min computer kan ikke logge af / lukke ned?? Hjælp!!!

Hej eksperten.
Jeg har surfet lidt rundt, men jeg kunne ikke finde noget om lige præcis det problem jeg har, derfor synes jeg det er på sin rette plads at oprette dette topic.

Min computer er helt ny. Den fungere helt fint i alle programmer osv osv. Men når jeg så skal slukke min computer går jeg ned i:
Start -> Luk computeren.
Så skriver den det der sædvanlige, men så til sidst står der "Logger Af." som ved en helt normal nedlukkning.
Men problemet er den ikke kommer videre? Jeg har ladet den stå 24 timer i streg og den skriver stadig bare "Logger Af."
Jeg har prøvet flere gange, men med det samme resultat. Jeg bliver derfor nød til at slukke på selve knappen på computeren, men det har den nok ikke godt af i længden?
Er der en der kan hjælpe mig? Det vil være super!
Jeg sidder på en Asus k7010 med windows vista
Hilsen Schedler
Avatar billede darrich Novice
10. november 2009 - 14:52 #1
Det er tegn på der er en process som hænger.
Prøv at tryk ctrl + alt + del og se hvad der tager cpu tiden, og prøv at slå processen ned/ihjel.
Lukker Windows så ved du hvilken process/fil som du skal grave vider i hvorfor den så hænger.
Avatar billede vaMpz Nybegynder
10. november 2009 - 15:03 #2
det skal siges vær grundig med hvilke processer du lukker ned, da du kan ødelægge dit styresystem ret meget derinde.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2009 - 15:22 #3
Er Windows fuldt opdateret?
Bruger du WHQL certificerede drivere?
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. november 2009 - 15:25 #4
Hej waMpz og velkommen til eksperten. Det tolkes meget uhøfligt at lægge sådanne kommentarer som svar. Læg kun svar hvis du er 100% sikker på at løsningen er rigtig eller hvis opretter spørger efter svar ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. november 2009 - 15:27 #5
PS. Har nu aldrig oplevet at nogen ligefrem har ødelagt styresystemet, med at lukke processor.
Avatar billede vaMpz Nybegynder
10. november 2009 - 15:55 #6
men det har jeg michael...
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. november 2009 - 15:57 #7
De skulle meget gerne starte op igen når du rebooter PC'en. Desuden er det næppe svar på spørgsmålet.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2009 - 17:17 #8
Hej Schedler, har du forsøgt at scanne dit styresystem med chkdsk?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2009 - 17:53 #9
vaMpz - jeg har heller ikke oplevet det du siger!